tisdag, december 06, 2005

Slut på beslutsångesten =)

Jadu, sen sist har jag faktiskt gjort nånting. Utöver att titta på cityakuten vill säga (men det har jag självklart också hunnit).
Igår var jag på banken och bråkade. Men de påstod att mitt problem inte existerade så det fanns inget de kunde göra åt. Praktisk ursäkt för att komma undan.
När jag satt på bussen till stan ringde Sofie och undrade om jag ville joina henne på en julshoppingrunda. Så vi sprang runt och kikade på julklappar och grejer. När hon gick hem begav jag mig till biblioteket där jag kollade på resguider. Dessvärre var alla minst fem år gamla så de kändes inte riktigt som de var tillförlitliga.

Idag var jag först på lunch med Pongo efter att han bytt glödlampa i min bil. Sen åkte jag ner på stan på impuls, klev in på Kilroy travels och bokade en resa till Thailand. Så nu är det slut på beslutsångesten för beslutet är taget =) Den 21 februari bär det av till Bangkok och 54 dagar senare, den 15 april kommer jag hem. Har bara bokat första hotellnatten så det blir en utmaning att hitta boende resten av tiden. Har dock inte så höga krav, så länge jag slipper kackerlackor är jag nöjd, kanske iofs är ett högt krav i Thailand, men det finns många fina guesthouses så det ska nog gå. Så nu ska jag skaffa ett ICA-bankkort eftersom de är de enda som inte tar betalt vid uttag utanför EU. Lite surt att betala 35 kr varje gång man tar ut pengar med det visat jag har nu. Är många förberedelser att tänka på, men jag har ju en stund på mig. Vaccinationer, visum, kolla upp dykcenter, köpa ryggsäck, fixa försäkring, köpa resguide, kopiera passet etc etc.
Var jätteupphetsad när jag kom från Kilroy så jag åkte hem till Sofie och studsade upp och ner med henne en stund i glädjeyra. Sen satt vi där och snackade ett tag innan jag åkte hem.

Men nu händer det faktiskt, jag ska faktiskt åka, inte bara fantisera =) Känns kanon! Visst, lite läskigt att åka själv men just nu är jag bara glad. Lär antagligen hinna bli nervös både en och två gånger innan det är dags att åka, men åka ska jag =) Det här lär ni få läsa om tills ni är färdiga att misshandla mig, men det får ni stå ut med!

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se