fredag, december 02, 2005

Crashdiet + Studio 54

Gårdagen var väldigt trevlig =) Sofie och jag var iväg på Red Cat Rock Shop och inhandlade diverse dyra, men ack så snygga grejer. Sedan for jag iväg och klippte mig. Frisören klippte av mer än hon skulle men det gick ju ändå =P Sedan skulle hon styla mitt hår "lite extra lockigt". Hon måste ha glömt det där med lite för när jag väl fick vända upp huvudet så var det större än Dolly Partons hår. Så hon fick tona ner det lite =P

På kvällen for jag hem till Sofie och vi gjorde oss iordning och promenerade in till stan. Käkade bakfyllematen före = kebab på hakepi. Sen ner på Platens och vänta på att spelningen skulle börja. Träffade Edde och några av hans polare och satt och snackade med dem. Sen började spelningen. Sofie var lite seg i början och såg ut som hon ville vara anywhere but there :P Men när stämningen steg under "Riot in everyone" så började hon studsa upp och ner med näven i luften och vråla med i det lilla hon kunde av texten. Väldigt skoj att se =)

När spelningen var slut vid halv ett tömdes stället på folk på två röda sekunder. Så vi bestämde oss för att gå till BK och kolla om det var nåt folk där, när vi ändå var out and about. Snåla som vi var lämnade vi ytterkläderna på platens och sprang huttrande mot BK. Och i sista kurvan var det glashalt och jag gjorde jordens läckraste vurpa. Resultatet: ett blålila knä med skrubbsår =P

In på BK och ner till dansgolvet och upptäcker att det är Studio 54-tema. Eld på bardisken, gogodansare, inoljade bartendrar i bar överkropp, såpbubblor över dansgolvet och discomusik i bästa 70-tals anda. Vi hoppade in bland allt glittrigt folk, rockklädda i svart och nitar och diverse tillbehör och halvt svartsminkade :P

Blev antastade oräkneliga gånger och den här gången funkade det inte ens att låtsas att Sofie och jag var ett par. Killarna gav sig ändå inte. Skrämmande. Shakade loss till strax innan det stängde då vi rusade till platens och hämtade kläderna. Sen promenerade vi hem och la oss och sov i deras väldigt kyliga vardagsrum.

Vaknade halv tolv idag :D Slöade en stund. Sen fick vi ett ryck, åkte till Sofies lägenhet och hämtade hennes 44 kg tunga tv samt dvd och video eftersom Kristoffers är trasig. Mycket skratt och mycket flåsande blev det när vi släpade den där upp och ner för alla trappor. Nackdelen med att inte bo på botten. Sen skjutsade jag henne till friskis för hon skulle jobba och nu är jag hemma =)
Bloggtoppen.se