onsdag, november 30, 2005

Tiiiidig morgon

Imorse ringde väckarklockan 06.20. Då var det bara att kasta på sig kläderna och gå ut i kylan och snön och skrapa rutor. För min mor har lärt sig att utnyttja det faktum att jag har bil, så jag fick köra efter henne när hon körde sin bil till verkstaden och sedan skjutsa hem henne. *suck* Har inte varit uppe så här tidigt sen jag jobbade i somras. Eller jo, när jag tog dykcertet, men det var ju faktiskt något jag var intresserad av.

Har en mapp i Mina Favoriter som heter Resa. Den är knökfylld med länkar till olika reseforum, backpackingsidor, volontärorganisationer, flygbolag och reseföretag. Jag slukar allt om resor och det kliar i hela kroppen av längtan efter att få ge mig iväg. Frågan är om jag överhuvudtaget kommer att komma iväg. Pengar har jag, så det är inget problem. Men frågan är om jag vågar ge mig iväg själv? Får ju allt som oftast ångest när jag ska göra saker själv. Att då ge sig iväg till ett annat land en längre tid utan någon man känner känns nästan som att utmana ödet. Men alla i min omgivning är uppbundna på ett eller annat vis, studier, pojkvän, jobb etc. Eller så är de bara inte intresserade. Så jag blir väl så illa tvungen att åka själv. Har mailat en volontärorganisation i Cornwall angående att åka dit i början på nästa år. På ett ställe som jobbar med apor =) Får se om jag får nåt svar. Skulle vara ett litet lagom första steg, vara i england en månad eller två. Klarar jag av det kan jag nog sedan klara av att ge mig iväg och backpacka i Asien eller åka på safari i Afrika =)
Bloggtoppen.se