måndag, december 19, 2005

Det snöar!!!

Those of you who know me inser att rubriken inte är ett glädjeutrop utan snarare ett uttryck för förtvivlan. Har aldrig förstått vintern. Det är kallt, man fryser, det blir en massa slask så att skorna blir skitiga, sen fryser det på så man kan vricka fötterna. Dessutom måste man klä på sig halva garderoben när man ska gå ut för att inte ådra sig frostskador.

Vidare kan jag lista ytterligare anledningar till att vintern är mindre njutbar än övriga årstider. Det är mörkt, vilket (vetenskapligt bevisat) medför att människan producerar mindre serotonin vilket medför att man lättare blir deprimerad och nedslagen. Dessutom är den här mörka årstiden den tid då det är meningen att man ska mysa under en filt med nån man tycker om. Visst har jag vänner som gärna myser med mig, men ändå. Det spelar ingen roll ens om jag har pojkvän. Jag känner mig i regel mer ensam om vintern oavsett vänner eller pojkvän.

Mer praktiska nackdelar är att man måste gå upp extra tidigt för att skrapa rutorna på bilen. Har man extra tur så har låset frusit igen eller ännu hellre som på min bil så fryser elhissarna till rutorna så man kan inte få ner rutan när man ska dra kortet på väg ut ur parkeringshuset.
Skulle kunna fortsätta i tid och evinnerlighet men nu tänker jag sluta plåga er. Bottomline is - jag är inte så förtjust i vintern. Nu får den här snön helt enkelt ta och ligga kvar till julafton annars blir jag sur! Visst kan det få snöa några månader, men måste det vara kallt och jävligt halva året?? Kan det inte räcka med en månad eller två?
Bloggtoppen.se