torsdag, juni 11, 2009

Hur ofta tvättar du håret?

Apropå hår... Jag kom att tänka på en diskussion Sofie och jag har haft många gånger. Angående hårtvätt. Jag riktigt hör hur ni viftar med intresseflaggan, men det gör mig inget.^^
Jag tvättar håret varje dag, men har nu satt som mål för mig själv att låta bli en dag i veckan eftersom det sliter en del på håret. Sofie i andra änden av spektrat tvättar håret en dag i veckan oavsett mängd träning eller aktiviteter för att hon inte vill slita på håret.
Jag förstår resonemanget att man inte vill slita på håret utan vill att det ska vara fint. Men jätteflottigt hår är ju inte heller jättefint + att man känner sig ganska ofräsch när det ser ut som man hällt en flaska matolja i skallen. Sedan insåg jag att jag inte har en aning om hur ofta folk generellt tvättar håret. Det kanske är standard att tvätta en gång i veckan bara att jag missat det? Tror jag ska fråga frisören på måndag. Under förutsättning att jag kommer ihåg detta inte direkt minnesvärda blogginlägg.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

I vååååår renlighetskultur tvättar man nog ofta håret varje dag.
Jag gör det i princip varje dag jag ska ut på stan/till skolan med undantag av de dagar då jag faktiskt vaknar och ser snygg ut i håret på morgonen (det händer ibland.) Om jag däremot har dagar då jag bara är hemma tvättar jag det ungefär varannan dag.

12/6/09 23:46  
Blogger Lilith said...

Ja, det tycker jag låter väldigt rimligt.=)

13/6/09 19:32  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se