torsdag, juni 11, 2009

Kamerasugen

Min kamera är ju som bekant trasig, vilket jag börjar tröttna rejält på. Fick skatteåterbäringen igår...undrar om man skulle investera i en ny? Eller spara pengarna till Hamburg i juli, eller till Pias och min destinationslösa resa i slutet på augusti? Vad ska ni göra med era skatteåterbäringar?

Andrea kom hit igår efter jobbet på sleepover. Väldigt skön slapp kväll, både hon och jag var döda efter hårt jobb. Slapphäng framför tv:n och väldigt mycket tjötande.

Jobbade med Anna både i tisdags och igår. Det var jättetrevligt att jobba med henne. Däremot jobbade vi med en annan timvikarie som var bland det lataste jag träffat på länge. Sådant provocerar mig! Jag kan vara lat, visst, men på arbetstid så gör jag mitt jobb, jag sitter inte bara och ser på när andra gör det. Det enda hon gjorde under arbetsdagen var att äta patienternas frukter, äta patienternas kex och kakor, fika nere på patienternas arbetsterapi, äta av patienternas mat, läsa, titta på tv, lösa korsord och sedan avslutade hon dagen med att snacka skit om avdelningen och dess personal. Det sistnämnda efter att jag sagt att det var min favoritavdelning - social kompetens? No!

Etiketter:

Bloggtoppen.se