måndag, juni 01, 2009

Miracle of life my ass!

Efter en trevlig kväll med salsa på Liseberg och kaffe på avenyn i en multietnisk kompott av människor kom jag hem och slog på tv:n som sällskap när jag gjorde mig iordning. Bläddrade förbi tvåan och fick syn på Barnmorskorna. Jag har hört om detta program, men aldrig sett det själv. Nu gjorde jag dock misstaget att titta på det. Trots att jag på slutet låg ner i sängen kände jag mig smått svimfärdig och illamående. Jag förstår inte att folk frivilligt utsätter sig för det där. The miracle of birth ser snarare ut som ren och skär tortyr. Och hela grejen att ligga på rygg och spreta med benen när det är 5-6 personer som springer in och ut ur rummet varav åtminstone tre stack in handen för att känna hur det utvecklades - rysning! Om jag någon gång ska skaffa barn tänker jag göra det någonstans där man kan beställa ett kejsarsnitt. Gissa vad jag kommer drömma mardrömmar om i natt.

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se