tisdag, april 28, 2009

Alla goda ting äro tre

Idag fick jag besked om att jag blivit godkänd som kontaktperson. Så nu är jag uppsatt på väntelista för att bli matchad med en lämplig ungdom.
Åkte efter beskedet iväg till jobbet, smet in på min favoritavdelning och trakasserade chefen lite. Och det visar sig att jag fick sommarvikariat där med 99,9% säkerhet. Hon sa att jag inte behöver oroa mig alls, men jag förbehåller mig rätten att ha kvar lite ångest. Känns dock som en stor lättnad. Börjar 22 juni och jobbar sedan resten av sommaren. Me so happy!
Men om alla goda ting är tre så hade det ju varit helt fantastiskt om det tredje beskedet råkade vara en trevlig lägenhet med bra hyra i något av mina drömområden. Keep on dreaming.^^

Nu ska jag göra mig iordning för sängen, ska upp och jobba ett dagpass imorgon. Skönt att få in ett par slantar med tanke på alla små äventyr som väntar på att få svida i min plånbok framöver. I helgen blir det någon form av utflykt med Andrea, snart är det dags för Milano med Tove, salsa i Hamburg och någon form av semester med Pia i slutet på sommaren.

Etiketter:

Bloggtoppen.se