onsdag, april 22, 2009

Charice Pempengco

Såg just Oprah. Kollar inte ofta på det, men idag är jag glad att jag gjorde det. Har länge sagt att det är dags för nästa stora sångerska att vaskas fram. Jag tror att hon är här. Den här filipinska tjejens röst är inte av denna värld. Efter att hennes mamma lämnat hennes pappa efter misshandel fick de det väldigt knapert. Hon började ställa upp i talangtävlingar för att tjäna in pengar till mat och dylikt. Till slut hade hon vunnit alla tävlingar i sitt hemland, tillräckligt många för att köpa ett hus. Jag älskar hennes röst, sådant register, sådan teknik och sådant tryck från en så liten och så ung tjej. Helt otroligt. Filar hon lite på sitt uttal så kommer det bli fulländat tror jag. Nu har resten av världen fått nys om henne. 16 år gammal fick hon komma till The Oprah show. Efter att hon sjungit Celines My heart will go on presenterades hon för sitt livs största idol via skype. Celine deklarerade att hon var mållös till följd av Charice talang. Därpå bjöd hon in Charice att sjunga en duett med henne på ett fullsatt Madison Square Garden. Här är resultatet, hon låter lite spänd och det svajar till på ett par ställen, men å andra sidan hade nog de flesta av oss varit lite svajiga i närheten av vår största idol:


För att se en version med en längre presentation av Charice följ den här länken.

Här är även ett klipp från brittisk tv där hon gör låten And I am telling you. Tips: spola fram till 1.30 så slipper ni den slemmiga brittens prat.

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Paola said...

Det gjorde dom verkligen!! Jag är sugen på att åka till Hamburg i juli. Den har jag hört mkt BRA om. Men måste först hitta ngn att åka med. Sen blir det såklart Hot Salsa Weekend här i sthlm som vi anordnar! ;D Den får du inte missa :) Själv då?

22/4/09 11:58  
Blogger MissPain said...

åh fyfaaaaan vad bra! fick tårar i ögonen. helt otroligt!

22/4/09 23:30  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se