onsdag, april 22, 2009

Ungtuppar med tuppkam

Vissa dagar kan jag inte låta bli. Inte låta bli att lägga mig i. Var och handlade igår. Går förbi avdelningen med läsk. Där står fem-sex ungdomar på 14-15 år. Inträngd i ett hörn står en ensam tjej och de övriga står runt omkring och säger glåpord samtidigt som de knuffar in henne i väggen om och om igen. Resten av kunderna i butiken går omvägar för att slippa se dem. Själv var jag inte alls på humör att ta den diskussionen, men när jag såg tjejens tårar rinna över fick jag nog. Jag la mig i. Inte populärt. De unga killarna bröstade upp sig, svor åt mig och var allmänt sura. Jag var egentligen alldeles för tjurskallig, men när grupen hade skingrats och tjejen gav mig ett litet osäkert leende innan hon smet undan kändes det ändå värt ansträningen.

Etiketter:

Bloggtoppen.se