torsdag, april 23, 2009

Fula knep

Det finns mycket att kritisera Swedbank för, men det finns en sak som stör mig extra mycket eftersom de skickar hem påminnelser om det till mig en gång i månaden. Ett erbjudande om ett kreditkort särskilt riktat till studenter.
"Vad sägs om 10 000 kr som extra reserv i plånboken? Skaffa Swedbank MasterCard, utan årsavgift för dig som är student!
Som student har du säkert märkt att vissa månader är tyngre än andra. När ny kurslitteratur, kåravgifter, träningskort och klädinköp gör att utgifterna hopar sig är det skönt att veta att det finns en reserv." Osv, osv osv.
De har tydligen också läst rapporterna om hur studenter och unga oftare än andra hamnar i knipa till följd av kreditkort. Visst har jag förståelse för att företag tar varje chans att tjäna pengar, men jag har fått ut det här erbjudandet ungefär en gång i månaden sedan i höstas. Är det till följd av tanken att förr eller senare får studenterna det knapert och då nappar de erbjudandet när det dimper ner i brevlådan?
Fula knep i alla fall. Jag vägrar falla för dem.

Etiketter: ,

Bloggtoppen.se