lördag, april 25, 2009

Strykjärn

Hahahahaha. Jag har aldrig ägt ett strykjärn och aldrig känt ett behov av det. Men nu har jag på sistone lyckats införskaffa ett flertal plagg som ser ut som använda snorpapper efter att man tvättat dem. Så förra veckan investerade jag så äntligen i ett strykjärn. Idag premiäranvände jag det. Eftersom jag inte orkat skaffa en strykbräda och släpa hem än så bredde jag ut en handduk på golvet och strök på den. Eftersom jag ska ut ikväll stod jag i mina slitna jeans som har hål på låren precis ovanför knäna. Stod på knä på kanten av handduken och strök toppen jag ska ha ikväll. Lyckas vinkla strykjärnet och känner en konstig lukt innan jag hinner reflektera över att det gör ont. Jag har alltså lyckats dra strykjärnet längs med mitt ben precis där hålet i jeansen är och bränt mig på huden. Hrm. Dags att skaffa en strykbräda kanske. Det mest irriterande med att göra sådana här saker är ju att man inte har någon annan att skylla än sig själv. Med andra ord stod jag och svor högljutt åt mig själv. Balkongdörren står på vid gavel och mina grannar sitter ute och solar. De undrar nog vad sjutton jag håller på med.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Paola said...

åh, nu måste du ge mig hemsidor elr ngt, info! :D vill också ut på kongresser! Ja, Magna!! Var på i Holland på kongress i februari, då var hon där. Men då hade hon gjort illa foten så hon kunde inte dansa. Så sjukt synd :/

26/4/09 01:18  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se