måndag, april 23, 2007

Professor Dr. Jox

Okej, snabb sammanfattning:

Puben: trevlig, men otroligt lite folk. Flöt dock på bra och inga "låsta dörrar"-incidenter den här gången.

Fredagen: Kollade på Kickbox-Anna när hon var förpoet på Hagabion. Hon är riktigt duktig! Middag hos Johannas mamma, med hennes syster, plastbror samt hans flickvän. Som ni vet är jag inte big on the whole familydeal, men jag lär mig för det var riktigt trevligt. Tittade på bebis-bilder!^^

Söndagen: Simmade två km (det visade sig att bassängen var 50 m och inte 25 som jag trodde, följaktligen är 40 längder 2 km och inte 1 ^^) och blev återigen helt slut. Salsaklass på studenternas hus på kvällen följt av socialdans. Total danstid denna vecka ca 6 timmar.

Idag: Föreläsning i förvaltningsrätt som till skillnad från boken visade sig vara rätt intressant. Efter lunch gick jag på en gästföreläsning om familjerätten i Tyskland. Gästföreläsaren Professor Dr. Jox var jättetrevlig, men det rådde svåra språkförbistringar så det kändes som om man pratade förbi varann med jämna mellanrum.

Resten av veckan:
- Föreläsningar
- Salsa x3 (förhoppningsvis 4)
- Möte för redovisning av pubekonomin
- Premiärbesök av Karin till helgen!

Så det blir en lugn vecka, vilket känns lite skönt. Fick förresten samtal från Mentor Sverige idag. Han har hittat ett gäng mentorelever till oss nu. Så nästa onsdag får vi träffa mentoreleven för första gången och sedan är det föräldramöte osv. Ska bli jättespännande! Är lite nervös dock, men det ska nog gå bra.

Etiketter:

Bloggtoppen.se