söndag, april 15, 2007

En helg i njutningens tecken

I fredags var det salsafest på Falken. Markus och jag lärde oss ännu ett trick. Ett helt sanslöst trick! Inte för att ni bryr er men jag tänker beskriva det ändå.^^ Tjejen sätter axeln mot killen lår, kastar benen upp över hans ena axel och kommer med hjälp av honom upp på den och glider sedan långsamt nedför hans rygg. Hade vansinnigt roligt som vanligt. Provade även att dansa med många olika. Det är en utmaning att följa så många olika stilar, men man lär sig av det.
Två män hade uppvisning i lindyhop. Jättekul att se! Den äldre av dem dansade tjejstegen och de var sanslöst söta ihop.

Lördagen tillbringade jag i Slottsskogen med Frida bland många andra. När jag kom var vi fem stycken. När jag gick var vi över 30 pers. Väldigt trevligt att sitta ute i solen och njuta. Dricka folköl och äta pizza. Snacka om njutning! Såg en film om Frida Kahlo på kvällen. Gillade den skarpt.

Idag var jag i simhallen här bredvid för första gången. Simmade bara en kilometer, men blev likväl alldeles slut i axlar och armar. Skönt var det i alla fall. När jag klev upp kunde jag verkligen känna hur gravitationen drog ner mig mot marken.^^
På kvällen bar det av till Studenternas hus för gratis prova på-lektion i salsa. Träffade Linda och hennes vän Danota (väldigt osäker på stavningen) och hade toppentrevligt med dem. Efter lektionen visade det sig att de hade socialdans som vi fick stanna gratis på. Tror ni jag kunde låta bli? Självklart inte. Det härliga var att varken Linda eller Danota kunde låta bli heller, så jag fick trevligt sällskap också.

Totalt den här veckan har jag dansat salsa i tio timmar i runda slängar. Inte illa! Dessvärre blir det ju inte så varje vecka. Dock anmälde jag mig till kursen på Studenternas hus trots att jag inte tänkt det. Salsa tre gånger i veckan i fortsättningen alltså. Nu ska jag kasta mig i duschen och hoppa i säng i hyfsad tid. Det är i alla fall tanken.

Etiketter: ,

8 Comments:

Blogger Godot said...

Ohshitmotherfock, vad du är igång då! :) Kul!

Ses i morgon!

Kram/
Banana

15/4/07 22:23  
Blogger Lilith said...

Hahaha, bara den här veckan dock. Blir ju tyvärr inte så mycket alla veckor.

Det gör vi!
Kram och godnatt!

15/4/07 22:26  
Blogger Lo said...

herre gud, det låter avancerat det där med axel o upp eller vad det var! Är det verkligen möjligt? har du testat? hihi! Visst är Frida-filmen underbar!! jag har till och med köpt den!

16/4/07 18:36  
Blogger Lilith said...

Jo, jag och en annan kille på kursen lärde oss det i fredags. Vi lär inte få stilpoäng, men vi klarade det iaf!^^
Jag tyckte den var fantastisk. Framtida investering faktiskt.=)

16/4/07 21:10  
Blogger D-C said...

Häftigt! Du får visa dina steg nångång! Ja Lo berättade också att hon hade haft riktigt kul på dansen.

17/4/07 17:56  
Blogger Lilith said...

Haha, jag behöver någon att visa dem på också. Klarar inte att utföra tricksen på egen hand.;)

17/4/07 21:54  
Anonymous Anonym said...

På mig?? iiiiiii!
/D

17/4/07 22:22  
Blogger Lilith said...

Haha, då bryter vi nog din stackars rygg så det är bäst att låta bli.;)

17/4/07 22:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se