torsdag, april 12, 2007

"Hon är min flickvän"

Har ju missat att berätta om helgens äventyr. Sofie kom i lördags och vi hade en fantastisk helg. Någon timme innan jag skulle åka och hämta henne på stationen berättar Herman att han trodde att hon var min flickvän när jag flyttade in i korridoren. Vilket vi alla skrattade gott åt. På kvällen hade Sofie och jag gjort en jättegod sallad, tänt ljus, öppnat varsin kall öl och satt och pratade med Lugna favoriter på i bakgrunden i allrummet. Herman kommer ut. Tittar konfunderat på oss. Varpå jag säger "Du hade rätt, hon är min flickvän". Då såg han nöjd ut.

Förfestade i korridoren och tog oss sedan till Sticky. Där skakade vi loss för fullt tills Sofie tröttnade. Satte oss och drack ännu mer. Sofie började snacka med någon slemmig typ och ville inte följa med och dansa. Så jag gav mig själv ut på dansgolvet och släppte alla spärrar. Dansade för allt vad jag var värd. Underbart. Hittade en riktigt dansant typ på dansgolvet så vi roade oss tills Sofie dök upp någon timme senare.

Stannade tills de stängde vid fyra, då vi gick ut och skulle ta taxi hem. Fanns bara svarttaxi. Jag har aldrig åkt det i Sverige tidigare, men vi blev erbjudna att slå följe med en man så vi slapp åka ensamma. Toppen. Mot Scandinavium säger vi. Trägårn säger mannen. Visst säger chauförren och börjar köra. Vi hamnar i en ivrig diskussion med Mats som visar sig vara basist i Mustasch och som vägrar tro på att vi lyssnar på hårdrock "för vi ser ju inte såna ut". Vi övertygade honom dock till slut.


Mustasch - Down in black

Så tittade vi ut genom fönstret och upptäckte att vi åker på en motorväg. Sticky ligger inne i staden, likaså Scandinavium och Trägårn. Mats undrar vart vi är på väg. Då visar det sig att chauffören inte vet var någon av destinationerna ligger. Svänger kvickt av motorvägen och kommer på något vis in till stan via redbergsplatsen där jag går på salsa. Mats undrade om vi inte skulle med till Trägårn. Eftersom vi fortfarande var pigga och glada tackade vi ja. Stället hade nästintill stängt så vi hade dansgolvet för oss själva och blev bjudna på tequila i mängder. Hade kanonkul.

När vi väl kommer hem kryper Sofie ihop på golvet och drar en filt över sig eftersom hon inte orkar blåsa upp luftmadrassen. Dagen därpå vaknar vi. Upptäcker att vi har varit ute i hallen och hämtat luftmadrass, pump och sovsäck vilket ligger i en prydlig hög. Dessutom har jag någon gång under natten tagit fram min regnjacka och lagt prydligt m i t t på golvet. Vi skrattade rätt gott åt det.^^

Söndagen var vi riktigt sega. Hyrde filmer. Åt resterna av salladen till lunch. Började kolla på Hostel. Båda var lite halvt illamående. Dålig kombination. När mördaren började borra i låret på ett av offren kände man kallsvetten bryta fram. När han sedan skar av hälsenorna och lurade offret att ställa sig upp var kväljningarna nära. Då stängde vi av och tittade på dansfilm istället.^^ Myste och latade oss hela dagen.

På måndagen vaknade vi tidigt. Kickbox-Anna kom hit och åt frukost med oss. Sedan tog vi oss till stationen och vinkade av Sofie innan vi satte oss där och drack en ruskigt god kaffe. After eight-latte. Mums säger jag bara.

Resten av dagen tillbringade jag med att sträckläsa de sista 400 sidorna i Mess av Jens Ganman. Vilken härlig bok. Log väldigt mycket. Underbar humor. Handlar om ett sms-krig mellan ett par som har uppehåll. Det är 12 års ålderskillnad mellan kontrahenterna. Följaktligen kände jag igen otroligt många av frågeställningarna de brottades med från mitt förra förhållande då det var tio år mellan oss. Det var nästan kusligt för ibland kändes det som om författaren hade tjuvläst min dagbok. Rekommenderas om man vill ha en lättläst bok som lämnar ett leende på läpparna. Måste även nämna att författarens språk är helt underbart (språknörd som jag är). Han använder det på ett lite eget sätt som åtminstone gör mig glad.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

jösses, ettickerar du det inlägget som "vardag"?! Du vet hur man festar Sarah! =)))
Kram David.

13/4/07 17:48  
Anonymous Anonym said...

Ditt fyllo ;)

13/4/07 22:27  
Blogger Lilith said...

David: Haha, jag har nog bara inte kommit på någon bra fest-etikett.

Philip: Den kvällen i alla fall :P

14/4/07 00:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se