torsdag, mars 15, 2007

Fröken tankspridd did it again

Fröken tankspridd var i sitt esse igår igen. Satt och pluggade innan jag skulle bege mig till salsan. Hade tänkt hinna fixa något att käka innan jag begav mig också. Kastar en blick på klockan och upptäcker att jag börjar om 30 minuter och alltså redan borde vara på väg. På med kläderna och språngmarsch till spårvagnen.

Väl framme med andan i halsen kliver jag in i salen. Knäpper upp jackan och ser mig omkring. Registrerar att jag inte känner igen en enda människa utöver lärarna. Kollar misstänksamt på klockan. Jepp. Jag var där en timme för tidigt. Det var alltså inte min grupp och det var därför jag inte kände igen dem. Lärarna skrattade rätt gott åt mig.^^ Hade som tur var med mig min bok i utvecklingspsykologi så jag hade att göra ändå.

Idag börjar så tentaplugget. Ska träffa Johanna och några andra på Handels och plugga. Jobbar på kårpuben ikväll så där ryker 12 timmar, men det får det vara värt. Imorgon kanske jag ska på salsafest. Får se om killen jag bytte nummer med igår på salsan har tid. Vore roligt att prova faktiskt. Om inte så har jag alltid kurslitteratur att underhålla mig med.^^ Resten av helgen blir det plugg för hela slanten.

5 Comments:

Blogger Crowntwig said...

Hehe, det klår ju nästan när jag drog till jobb och genomgick hela öppningsproceduren, och blev irriterad när ingen annan dök upp. Hur skulle jag kunna veta att det var dagen vi ändrade till vintertid? Ditt fall var ju verlkligen bara tankspritt^^
Salsafest låter kul. Kan inte skaka av mig bilden av folk som sitter och käkar en jäkla massa Santa Maria Thick 'n chunky Salsa bara. Ha en bra helg^^

15/3/07 10:10  
Blogger Lilith said...

Hahaha, det är faktiskt nästan samma nivå ^^ Roligt var det iaf!
Hehe, ingen Thick 'n chunky, det enda de serverar är vatten ^^ Detsamma.

15/3/07 15:03  
Blogger L said...

hahaha, det låter som nåt jag skulle kunna göra :)

15/3/07 15:04  
Blogger Lilith said...

Det är du, jag och alla små alzeimers-tanter ^^

16/3/07 18:03  
Anonymous Anonym said...

Salsa eller kurslitteratur, vilka motsatspoler! Det värsta är att det för det mesta är den "negativa" sidan som man måste välja, speciellt nu. Jag pluggade ju också igår, gick nog rätt bra, men tentan är mer komplex än vad vi tänkt oss tror jag... Vad sägs om att ses med en gammal tenta nästa vecka på tisdag eller onsdag? Tror att jag har några personer i min nya grupp som också vill ses. Kram David.

16/3/07 19:09  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se