söndag, mars 11, 2007

Snorade, nös och frös

Helgen var jättemysig. Lisa, den stackaren, var sjuk. Så hon snorade, nös och frös om vartannat. Provade det mesta jag hade i medicinlådan tror jag.^^ Blev en lugn, men ack så trevlig helg!

Hon kom rätt sent i fredags så vi tog det lugnt och kikade på In her shoes. Lisas kommentar till filmen: "Dagens visdomsord, ligg inte med chefen, då får du gå ut med hundar." Låg och pratade lite på natten. Lisa somnade mitt i en mening.

Lördagen blev det ett par secondhand-butiker, plugg på KTB och tacos till melodifestivalen. Försökte förmå Herman att titta med oss. Herman är svensk, men uppvuxen i Kanada. Så han har aldrig sett detta fenomen. Halvvägs genom första låten, med Andreas Johnsson, började han hulka och var tvungen att springa därifrån. Han klarade det inte.^^

Kikade på film också. Save the last dance 2. Insåg att vi inte längre är 15. När ettan kom var vi helt förtrollade. Den var ju så fin. Och så romantisk. Och så gullig. Och så himla bra! Slog på denna och tog oss knappt igenom den. Tror vi har högre krav på filmer idag.^^ Bidragande faktor skulle även kunna vara att Izabella Miko, som spelar The russian tease i Coyote ugly, inte riktigt var trovärdig i rollen som oskyldig liten ballerina.

Började dagen med Pirates of the caribbean 2 till frukost. Bra mycket bättre än gårdagens filmval! Efteråt gick vi på stan en sväng, tog en fika och sedan var det dags för Lisa att återvända till östgötaslätten. Riktigt kul att ha henne här!

3 Comments:

Blogger L said...

äsch, jag borde inte ha åkt hem. jag kan bo i din garderob.

11/3/07 21:42  
Blogger Lilith said...

Hahaha, garderoben kan väl inte vara särskilt lockande :P Det minsta jag kan erbjuda är väl ändå luftmadrassen ^^

11/3/07 21:44  
Blogger D-C said...

Nä i garderoben skall man icke befinna sig för länge. Man ska komma ut så fort som möjligt. Om jag nånsin är i garderoben och får frågan varför i hela världens namn är därinne, så brukar jag helt självsäkert säga att jag bara är där för att "leta rätt på mina rosa läderbyxor". ;)

Det verkar som att ni har haft en riktigt bra helg!

11/3/07 23:17  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se