tisdag, mars 13, 2007

Trevande solstrålar

Underbara, underbara, u n d e r b a r a gårdag!

Vaknade igår, om möjligt ännu tröttare än när jag gick och la mig kvällen innan. Mm visst, kanske ni tänker. Hon överdriver som vanligt. Men igår var jag nog väldigt trött. Efter en timme av föreläsning la jag märke till något mystiskt. Tröjärmen såg väldigt konstig ut. Tittade närmare. Inget konstigt med den. Den såg ut precis som en tröja ska se ut. På insidan. Jag hade nämligen på mig tröjan ut och in. Så trött var jag.

Men dagen blev bra mycket bättre. Föreläsningen, med rollspel var fruktansvärt intressant. Lunchade i Sprängis med trevliga människor innan jag och Julia begav oss iväg. När vi kom ut sken solen. Inte lite. Utan ordentligt. Inventarieshoppingen på Ikea var jättetrevligt.

Satte mig på KTB efter att vi lastat in allt i förrådet. När jag läst ut boken promenerade jag hem. Solen strålade och människor satt ute överallt och njöt. Jag log hela vägen hem. Kunde inte låta bli. Det är något med de första vårdagarna. De första trevande solstrålarna som kommer med löfte om ljus och värme efter den mörka, kalla vintern. Man ser hur människor omedvetet tinar upp lite inifrån. Värme i leenden och blickar.

4 Comments:

Blogger L said...

kul att du gick omkring o log för dig själv :)

13/3/07 22:27  
Anonymous Anonym said...

Man blir faktiskt väldigt glad när man är ute och det är sol nu. Varit soligt här med de senaste dagarna. Väldigt skönt. ^^ Fast jag har inte hunnit se mycket av solen. =/

13/3/07 22:50  
Blogger Lilith said...

L: Vissa människor tittade lite konstigt på mig, men de flesta log tillbaka så jag är nöjd ^^

Lak: Kommer du inte ihåg arbetet vi gjorde i alternativmedicin?? Om SAD och ljusterapi. Jag tror definitivt det stämmer. Älskar våren. Känns som om trycket lättar lite för första gången på flera månader. Du får se till att pallra dig ut nån gång ibland. Ta ut Chili ;)

13/3/07 23:23  
Anonymous Anonym said...

Jo det märker man ju att det stämmer, iaf med vanligt solljus på våren. ^^
Jo jag har planerat att ta ut Chili, men det är blåst endel varje gång jag kommit hem.. Hon är tillräckligt nervig ute utan blåst. =P

14/3/07 00:13  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se