fredag, januari 26, 2007

Vitlökskungen

Idag tillbringade jag drygt fem timmar på swebussar. På vägen till Jönköping hade jag dock sällskap av Agnes, en kursare, som skulle hem till pojkvännen. Vi blev en halvtimme försenade så när jag väl kom fram fick jag kasta åt mamma datorn och kuta till nästa buss. Och hamnade bredvid vitlökskungen nummer ett. Det var inte så att man kunde ana att han ätit vitlök. Det fanns ingen tvekan om saken. Efter någon timme vande man sig hyfsat. Då ringde hans telefon. Och han började skratta och frusta högljutt med munnen på vid gavel. Hade tänkt äta vitlöksmarinerad kyckling när jag kom hem. Jag la ner den planen.

Nu har jag städat lite här. Deja kommer på besök imorgon. Ska bli skoj! Och jag ska träffa Johanna på Fysiken imorgonbitti. Har inte tränat sedan långt innan jul så det lär gå väldigt tungt. Är egentligen rätt opeppad, men nu är det dags att ta tag i det på allvar igen! Har i alla fall betalt salsan idag, så på onsdag drar det igång igen om jag hinner dit efter kursen i alkoholhantering. Hittade en annan salsakurs som drar igång i april. Så om jag hunnit jobba ihop lite pengar då kanske det kan tänkas.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Som tur var satt det ingen bredvid mig på tåget i torsdags, annars hade nog den personen uppfattat mig på samma sätt. Jag använder nämligen vitlök som huskur mot förkylning (fungerar faktiskt), men bieffekten är ju en viss doft... :-)

27/1/07 17:09  
Anonymous Anonym said...

It has its ups and downs, garlic. Fördelarna överväger nackdelarna eftersom det är andra som plågas om man själv äter det och (i regel) kan man vända sig bort från en person som fått sig en liten överdos. Förutsatt att man inte sitter på en buss.

28/1/07 13:06  
Blogger Lilith said...

Micke: Är man sjuk är man ursäktad =) Men du kanske inte heller är typen som nästintill hänger över den som sitter bredvid dig om du vet att du tryckt i dig en smärre årsförbrukning av vitlök.

Invictus: Som sagt, förutsatt att man inte sitter på en buss ^^

28/1/07 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se