torsdag, januari 25, 2007

Fylld Anna-kvot för dagen

Kanske dags att nämna att det är två Anna jag umgås med frekvent. Får kanske ge dem epitet eller smeknamn för att kunna särskilja dem. Show-Anna är teaterapan från Östersund som är totalt omedveten om hur vacker hon är. Hon kallar sig Banana när hon kommenterar här, gjorde hemtentan med henne. Kickbox-Anna är Boråsaren med attityd, glittrande ögon och bitska ord redo på tungspetsen inramade av ett smittsamt leende. Det var hon som tvingade mig att äta frukost när det var som värst.

Efter dagens föreläsning fikade jag med Show-Anna. Underbart trevligt med mycket prat till fikat. Knatade till KTB. Läste. Gick till Sprängis där jag lunchade matlåda med Kickbox-Anna. Hade stundvis sällskap av Patrik och Joel och även ett gäng nollor som sedan försvann till insparken som jag skulle hjälpt till med, men hoppade över. Vi drog oss senare vidare till Nöller där vi satt och myste och tjötade i många timmar.

Gillar mina Annor. De är guld värda!

5 Comments:

Blogger Lilith said...

Haha, jo, det är nog Göteborgsslang. Men Kickbox-Anna som jag tjötade med är boråsare ^^ Lite kul egentligen.

26/1/07 01:08  
Anonymous Anonym said...

Om tjöta är slang eller dialekt vågar jag inte avgöra, men ett hjälpmedel när man umgås med Göteborgare är denna lista.
Kan också ge ett gott skratt :-)

26/1/07 13:49  
Blogger Lilith said...

Haha, underbar lista! Påminner mig väldigt mycket om hur vi pratade på mellanstadiet. Undrar om vi hade någon göteborgare i klassen...^^

26/1/07 18:46  
Anonymous Anonym said...

Kan ju tillägga att en del av orden också kan kallas västgötska, och användes flitigt i skolan där jag växte upp (mitt emellan Vänern och Vättern). Men du är väl från Östergötland, så då krävs det nog att någon Göteborgare eller Västgöte introducerade orden för er.

27/1/07 17:06  
Blogger Lilith said...

Hm, kan verkligen inte påminna mig om att så var fallet. Väldigt mystiskt. Måste fråga någon gammal klasskompis vid tillfälle.

28/1/07 16:51  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se