torsdag, januari 25, 2007

Sucker for a guitarhero

Trace Bundy - I want it that way (acoustic)

Är inget stort fan av Backstreet Boys, även om jag var rätt betuttad i dem för tio år sedan. Men Trace Bundy gör den här, från början rätt tråkiga låten, på ett riktigt snyggt sätt. Skön känsla i den. Hittade den efter rekommendation från Eric, en galen kille som faktiskt korrekturläste sista frågan på min hemtenta i jakt på stav- och grammatikfel när jag hade panik innan deadline.

Pachelbel's canon framförd av grabb i keps

Menar inte att ni ska titta på hela videon, den är lång. Men lyssna på de första tonerna han tar på gitarren, som i symbios med fiolerna. Underbart! Tips från den alltid lika tillförlitliga musikkällan Philip. Är förövrigt väl medveten om att det finns mängder av gitarrister som spelar den här betydligt mer avancerat, tekniskt sett, MEN det är inte min poäng. Utan vad jag ville visa var känslan han framkallar i introt.

Är lite insnöad på gitarrer för ögonblicket, men ska avhålla mig från att posta Malmsteen-videos.^^ I guess I'm a "sususususucker for a guitarhero", med Europes ord!

Etiketter:

Bloggtoppen.se