torsdag, januari 04, 2007

Bring on the gnäll

Är ni trötta på att höra om min hosta? Guess what - so am I! Vill ni inte höra mer om den, sluta läs omedelbart.

Har inte sovit ordentligt på nio dygn. Kan inte sitta ordentligt upprätt eftersom jag med största sannolikhet hostat sönder ett muskelfäste. Kan inte vistas bland folk eftersom jag börjar idiothosta så fort jag yttrar en mening. Något som visade sig vara ytterst opraktiskt när man ska tillbringa tre timmar på ett seminarium. Promenaden hem tog 45 minuter, dock med en paus på åtta minuter för att hämta ut annan hostmedicin på apoteket, istället för 20.

Mammas senaste bud var kikhosta, men med tanke på att hon var övertygad om att jag hade fågelinfluensan när jag hade bihåleinflammation tänker jag välja att inte fästa någon vikt vid det förslaget. Börjar dock fundera på om jag kanske ska ta mig i kragen och prova Göteborgs sjukvård för första gången. De av er som känner mig eller läst här ett tag (vilket antagligen betyder samma sak, tänk så mycket ni vet om mig när jag inte vet ett dyft om er) vet om att jag inte är överdrivet förtjust i sjukhus och hela den där grejen. Vet inte ens vilken vårdcentral jag hör hemma under här.

Nej, nog med gnäll för idag. Var på opponeringsseminarium idag som gick väldigt bra om man bortser från hostandet. Så nu kan vi lägga grupparbetet bakom oss. Får ut hemtentan på måndag, efter en veckas vånda ska den lämnas in och då är kursen slut! Nu ska jag gå och prova den nya hostmedicinen, den tredje jag provar sedan det här började, och knapra knäckebröd för det är allt som finns att tillgå här.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Göteborgs sjukvård är inget jag kan rekomendera direkt... det är därför jag alltid är "frisk" ;-)

Skall försöka muntra upp dig lite, kolla in denna: http://www.elfyourself.com/?userid=dce42c90dacde7f422da83fG07010500

5/1/07 10:29  
Blogger Lilith said...

Jocke: Haha, jag är väldigt skeptisk till all form av sjukvård, kanske för att jag på något vis alltid mår sämre så fort jag kliver in på ett sjukhus.^^

Haha, blev väldigt förvånad över att se mitt eget ansikte på den. Tack för uppmuntran =)

5/1/07 13:19  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se