onsdag, januari 03, 2007

Höjdpunkter under 2006

  • Glamfest - när Sofie och jag begav oss iväg på en liten roadtrip till hufvudstaden och sällade oss till glammarnas glada skara för en kväll.
  • Sydostasienresan - en fantastisk upplevelse som jag inte skulle byta mot något. Fick en underbar vän på köpet, Frida, och lärde känna mig själv. Intresse för resor och dykning utvecklades till passion.
  • Tillfälligt jobb - intensifierade mitt pelargonhat.
  • Sweden Rock Festival - underbar musik, fantastiska människor och sanslösa minnen. Biljett till nästa år är redan införskaffad.
  • Bosnien/Kroatien-resan - följde med Deja till hemlandet Bosnien. Upptäckte vilket otroligt vackert land det är och hur trevliga invånarna är. Begav oss även ut på en liten tur till Kroatien med ett yttepyttelitet tält från rusta. Det var jävligt trångt, för att uttrycka det milt.
  • Flytten till Göteborg - spännande, pirrigt och vansinnigt roligt. Har varit mer eller mindre vilse i nästan fem månader nu. Men börjar hitta rätt allt som oftast! Massor nya bekantskaper och vänskapen gror både här och där.
  • Träffa skåningen - trasigt hjärta till trots är jag glad att jag träffade och lärde känna Martin. Tre månaders dejtande påminde mig om något som jag trodde jag slutat sakna. Känslan av att höra samman med någon.
  • Börja på universitetet - läsa något som intresserar mig och kämpa för att uppnå ett mål ger tillvaron lite mer logik.
  • Salsalektioner - blev helt frälst i denna dans vilket kanske framgått efter diverse glada inlägg efter lektionerna.
  • Kårpuben - galet roliga kvällar med lika galet roliga människor som tillbehör. Tänker definitivt fortsätta.

Ett alldeles underbart år för att uttrycka det milt. Visst hände det jobbiga och nedtyngande saker, men jag väljer att se det positiva för en gångs skull. Höjdpunkterna väger ju faktiskt upp. Har träffat så många underbara människor och format ett liv som jag vill leva så jag har egentligen ingenting att klaga över (förutom möjligtvis den ständigt ihållande hostan, han och jag firar nio kärleksfulla dagar tillsammans imorgon).

Bloggtoppen.se