onsdag, januari 03, 2007

Slå sin självömkan ihop

Nyåret med Karin var mysigt på sitt eget lilla vis. Två sjuklingar som istället för att ligga var och en för sig och tycka synd om sig själv beslöt sig för att slå sin självömkan ihop. =)

Vad vi gjorde? Åt mest faktiskt. Åt och hostade om vartannat. Inledde med att laga potatisgratäng med kycklingfilé och rödvinssås. Vilket blev ruskigt gott. Till efterätt tryckte vi i oss mängder med vindruvor och honungsmelon. Till andra efterätt åt vi blåbärspaj. Och som "efter-tolv-slaget-fika" drack vi varm choklad och åt lussebulle. Som sagt, en kväll i matens tecken.^^
Såg grevinnan och betjänten, en tradition jag aldrig lyckats följa då detta var andra gången jag såg den.

Promenerade ner till stan och kikade på fyrverkerierna. De var rätt fina. Hela Linköping var där och tittade kändes det som, knökfullt med folk.
Väl hemma hos Karin igen drog vi igång X-men-trilogin. Såg de första två innan vi la oss och den tredje morgonen efter. Hade bara sett den första innan. Men nu avgudar jag allihop - vilka underbara filmer!


Karin vid middagsbordet

Middagen är serverad

Chili fick sig också en kycklingfilé dagen till ära

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag älskar X-Men filmerna, hopplös seriefreak som jag är...

3/1/07 19:26  
Blogger Lilith said...

Miss keepyourdistance: Jag förstår dig. Alldeles underbara! Men du läste serietidningarna också kanske? Det gjorde ju inte jag ska ju erkännas.

3/1/07 23:02  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se