söndag, december 24, 2006

"Erfaren" vindrickare

Min mamma är väl världens sötaste ibland. Blev bjuden på fest imorgon av Swartz. Ingen alkohol hemma och systemet stängt. Nämnde det för mamma. "Jamen jag har en flaska vin hemma, du kan ta den."

När jag sitter vid datorn bryter ett regelrätt asgarv ut i köket. Frågar självklart vad som händer. "Kom och titta själv." Kommer ut i köket och där står mamma med vinflaskan och korken i näven. Min erfarna vindrickare till mor skulle kolla vad det var för kork på flaskan så hon skar upp folien på flaskan. Trodde hon. Det var nämligen skruvkork. Hon hade alltså skurit av skruvkorken.

Så på flaskan jag ska ta med imorgon sitter det nu en sådant där plastlock från Tupperware som var så populärt på 90-talet.


Tillåt mig säga: Hahahahaha!

Bloggtoppen.se