lördag, november 25, 2006

Fredag med hög mysfaktor

Gårdagen var en riktigt mysig dag faktiskt. Deja kom till stan så när jag efter sista föreläsningen lyckats hitta henne, virrmaja ^^, så gick vi till Rosa pantern och åt. Gott var det och den här gången även billigt eftersom Deja var en ängel och bjöd. När vi var mätta och belåtna promenerade vi vidare och hamnade på Jul på Liseberg som visade sig vara helmysigt. Hur många ljus som helst, skridskobana och julmusik. Romantiskt värre. I brist på romantik krokade vi arm med varann och gick vilt tjattrande vidare. Inne på spelhuset spelade vi airhockey och kom fram till att vi varken skulle överleva i Jurassic Park eller på en rallybana. Kusin var snäll och bjöd. =)

Satte Deja på rätt spårvagn mot sin konsert i Mölndal. Själv begav jag mig mot Hisingen och Annas fest. Lyckades självklart missa hållplatsen. Med fyra hållplatser. Blev en lång promenad tillbaka. Och nervös var jag. Hisingen har trots allt ett visst rykte. Påminner lite om bostadsområdet hemma fast det här ser lite uppiffat ut. Till slut kom jag fram i ett stycke. Annas lägenhet var jättefin. Blev allt lite avundsjuk. Bara nytt folk, men det var enbart trevligt. Diskuterade tegel, Hugh Jackman, utbildningar, musik, pojkar och flickor osv. Upprepas gärna!
Bloggtoppen.se