tisdag, november 21, 2006

Feberdrömmar

Jag har alltid varit nyfiken på vad det är som gör feberdrömmar så annorlunda. De är det för mig i alla fall. Jag drömmer i större utsträckning (eller kommer ihåg mer av det jag drömt i vilket fall) och om saker som jag aldrig tidigare drömt om. Drömmer om saker och personer på ett sätt som totalt strider mot min uppfattning om dem i vaket tillstånd. Hur kommer det sig?

Normalt sett när jag kommer ihåg drömmar är det några fragment och då ofta logiskt. Har jag suttit en hel dag och läst ekonomiboken så kan jag vara rätt säker på att drömma om den. Har jag stått i kassan en hel dag så drömmer jag om att jag står och slår in varor. Har jag påmints om att jag saknar en person drömmer jag om denne osv.

Drömde, bland många andra, om Silverfisken i natt. Han kom fram under en konsert och började förklara vad som var så fantastiskt med Gnarls Barkley. Jag har inte läst hans blogg på en vecka och jag har, mig veterligen, aldrig hört Gnarls Barkley. Jag fick googla för att se om det fanns ett band med det namnet. Undrar om han lyssnar på dem?^^

39,2 graders feber i natt. Värdelöst. Feber i sig är ju inte särskilt allvarligt. Man blir lite slö och hängig. Men när man har sovit i nästan tio timmar och är tröttare än jag var i fredags när jag hade sovit i tre efter att ha jobbat på pub så blir jag lite lätt irriterad.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Feber? Nå´t på g kanske... Om det inte är love fever? :)

/Banana - på väg till jobbet

21/11/06 15:57  
Blogger Silverfisken said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

24/11/06 13:07  
Blogger Silverfisken said...

Nu blir du väl ändå mer spooked. Jag skrev om Gnarls Barkly ett bra tag innan det skrev nåt om dem i Sverige. Och när jag vann årets blogg blev det så här:

http://www.youtube.com/watch?v=65WvOjXjRpY

;-)

/Jonas/Silverfisken

24/11/06 13:08  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se