tisdag, november 21, 2006

Some weekend

Tänkte ge en lite mer positiv sammanfattning av helgen än Martin. Inte så konstigt om hans sammanfattning inte är så munter vilket ni förstår om ni läser hans inlägg.

Puben var som sagt kanontrevlig. Den här gången var det dessutom en hel del folk ur min klass där så jag hade några att smita ifrån för att prata med.

På fredagen var jag väldigt trött. Upp och iväg till tandläkaren där jag för 550 kr fick en ny lagning till min framtand som kommer hålla max ett år, men ett löfte om att tandläkaren skulle skriva en rekommendation till försäkringsbolaget att jag bör få en skalfasad som lagning. Sprang iväg till föreläsning med den Homer-liknande föreläsaren. Smet ifrån lite tidigare, städade efter kårpuben, slängde i mig lite mat och sedan iväg till nästa föreläsning. Beskedet om att vi fick sluta en halvtimme tidigare bemöttes med rungande applåder. Sex timmar föreläsningar på fredagar är lite småsegt.

Under språngmarschen hem ringde jag Martin för att höra vart han och John höll hus. De var lite sena. Så jag rusade in på Din sko och köpte ett par svindyra, men oh så läckra stövlar. De första höga stövlarna som jag får ner mina inte särskilt slanka vader i.^^ Så det får det vara värt.

Kvällen blev lugn med lite film, lite youtube osv.

Lördagen var det så festdags. Blev lite dålig uppslutning, men ack så trevligt ändå. Vi var 15-20 stycken och det räckte för att fylla vår lilla korridor. Det slog visst lite gnistor också. Spännande, får se hur det går där. Ska definitivt göras om!

På söndagen begav sig grabbarna iväg rätt tidigt. Ringde några timmar senare och undrade om de fick stanna en natt till eftersom bilen havererat. Självklart fick de det. För bättre sammanfattning av söndagens fadäser, läs Martins blogg.

Igår tog de alltså tåget hem till skåne. Blev helt plötsligt väldigt tyst här och min lilla 90-säng blev helt plötsligt alldeles för stor. Men på söndag ska jag köra ner bilen som är inlämnad på verkstad här. Kortvarigt möte, men tillräckligt för att lämna dofter i mitt sinne och känslan av värme mot min hud så jag klarar mig en stund.
Bloggtoppen.se