tisdag, november 21, 2006

Blodgivning

Har precis anmält mig som blodgivare. Blev skakis bara av att titta på bilderna och läsa hur det gick till. Men jag SKA testa. Ett steg mot målet att bli av med min nålfobi. Slippa tårar, svettiga handflator och hyperventilation varje gång jag ska ta blodprov. När jag låg inne nu i somras vande jag mig ju lite vid alla nålar, men är rädd att det ska komma tillbaka om det går för långt mellan gångerna. Då kan ju blodgivning vara ett bra alternativ. Dumma Sofie skrämde dock upp mig när jag talade om det "De nålarna är mycket grövre och det gör jätteont!" Tack för uppmuntran, gumman.^^ Spännande, men läskigt. Får se hur det går.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sa jag inte det? Jo, men det blir nog kul. Hmm, vet inte vart vi ska vara på föreläsning. Aulan? Jag tror att jag ringer dig när det börjar bli dags. Pussar / Johanna

21/11/06 11:30  
Blogger Lilith said...

johanna: Nej, ni fick info om det i fredags antar jag? Jag missade ju början av den föreläsningen så jag kom strax innan de gick. Men kul för dig iaf! Aulan stämmer bra =)

21/11/06 11:44  
Blogger Lilith said...

lak: det är inte så ansträngande, gå in på geblod.nu och så fyller man i lite personuppgifter så anmäls man som blodgivare. =)

22/11/06 17:38  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se