måndag, maj 29, 2006

Klantmaja

Idag gjorde jag en riktigt fin vurpa i äkta Lilith-anda. När jag ska ut på baksidan med vagnarna måste jag gå till kassan och hämta nycklarna. Och bredvid fönstret där man betalar finns det en dörr som bara har handtag på insidan. Följaktligen måste jag störa kassörskan och be henne öppna.
När jag då kom mot kassan för att hämta nycklarna hade hon precis släppt dörren och jag såg hur den gled igen snabbare och snabbare. Tar ett par språng för att hinna fram innan den går i lås. Nog hann jag fram alltid. Vad jag inte lagt märke till i brådskan var att framför dörren hade någon lämnat ett par brädor liggande. Dessa snubblade jag följaktligen på och flög in genom dörren och krashade in i allt därinne. Det flög pallar och tejprullar och jag vet inte vad åt alla håll och kanter. Kassörskan blev förskräckt och undrade hur det gick. Damen som stod och betalade blev ännu mer förskräckt. Slog händerna för munnen och började mumla "Kära nån" för sig själv i sann Nasse-anda.
Har nu ett svullet, bultande ömt knä att dra med mig till träningen. Skoj! Men nån ska det väl roa.

Etiketter:

Bloggtoppen.se