måndag, februari 20, 2006

Slutspurten

Nu börjar det dra ihop sig. Åker på tisdag och om 8 minuter är det måndag. Veckan som gått har varit fylld med underbara vänner. Jag har fikat, lunchat, shoppat, pratat, skrattat och tittat på film med vännerna. =) Alldeles underbart!

Fick min första släng av ordentlig resfeber i igår. Tänkte börja packa men lyckades inte organisera något så jag släppte allt jag hade för händer. Istället så lagade jag mat, plattångade håret och sminkade jag mig samtidigt som jag ominstallerade några program på datorn. När jag kom till Steve's där jag skulle fika med Karin så spärrade hon upp ögonen som sjutton när hon fick se mig för att sedan ge mig komplimanger. Därinne träffade jag även på Sofie som även hon gillade looken. Hade rakt, långt hår som jag sprayat och fluffat med samt väldigt mörkmålade ögon. Lite mer dramatiskt än usual. Till vardags brukar jag bara ha mascara, ögonbrynspenna och om jag känner för att piffa upp mig lite extra :P (Går jag ut på krogen brukar jag dock anstränga mig lite mer)

Imorgon ska jag hem till Deja som ska få vaxa mina ben. Hoppas hon är bättre på det än vad exet var. Han tyckte det var jättekul att retas, rycka en liten bit osv. Smått plågsam upplevelse.

Sedan är det bara det allra sista. Komma underfund med vad man ska ha med sig. Växla in pengar. Handla allt det sista. Avanmäla mig hos arbetsförmedlingen. Tvätta. Sammanfatta alla tips och varningar. Byta batterier i allt tekniskt jag ska ha med mig. Komma ihåg laddaren till mobilen. Ta reda på vilken av alla flygbiljetter jag fått som jag behöver ha med mig osv.

Pratade med Frida idag. Hon var minst lika nervig som jag. Vi pratade i 1½ timme. Känns kanon att vi kommer överens och kan prata och så där. Ska höras imorgon också och oja oss över packningen.

Tror det här blir sista inlägget jag skriver här innan resan. I fortsättningen kommer jag skriva i min resdagbok. Det är bara att säga till om ni vill att jag ska lägga till er som prenumeranter så får ni ett litet mail när jag uppdaterat. Annars kan ni gå in på backpacking.se och söka på lilith.

Take care ya'll!

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Sarah! Kan du lägga till mig som prenumerant är du snäll? Vill gärna läsa om äventyren... ;) Lycka till!

20/2/06 15:19  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se