fredag, januari 13, 2006

Rymde med Sofie

Hehe, nejdå, så illa var det inte. Hon flyttade ifrån Kristoffer i tisdags och jag hjälpte henne att packa. Och efter att ha tränat med Lisa (som kämpar kanonduktigt på gymmet) så duschade jag och for iväg till Ekholmen. Och åkte inte hem förrän idag. Vi har bara myst och snackat skit like back in the days. Riktigt kul faktiskt! Har ju inte blivit att vi träffats själva alls lately eftersom hon bodde hos Kristoffer utan han var alltid med. Iofs tycker jag att Kristoffer är heltrevlig men jag har ändå saknat att umgås med Sofie one-on-one. Men det jag nu fått en rejäl dos =)
Idag har hon gjort slut med Kristoffer igen. Får se if she follows through this time. Hoppas det för jag tycker synd om Kristoffer när hon håller på fram och tillbaka.

I onsdags lyckades jag äntligen få tag på vaccinationsmottagningen på infektionskliniken och kvinnan där sa att jag var tvungen att börja ta sprutor ASAP. Sagt och gjort, jag och Sofie åkte dit på drop-in samma kväll eftersom man inte kunde boka tid. Efter 1½ timmes väntan blev jag till slut insläppt och utfrågad av en sköterska. Sedan kom läkaren som bestämde vilka sprutor jag behövde. Och sedan återvände sköterskan med sprutorna. Ska väl tilläggas att jag från det vi klev ur bilen på US så var jag kallsvettig och helnojig. Det händer så fort jag kommer i närheten av sjukhus eller sjukhuspersonal. Lustigt egentligen för jag vet att det inte gör ont att ta sprutor. Men men så är det, happens every time. Efter 3 stycken sprutor var jag klar och fick betala en nätt liten summa på 1 260 kr. Ska dit igen på onsdag och ta några till sprutor och sedan ska jag dit igen om ytterligare två veckor och ta några till. Jippie!

Idag fikade jag med Karin. Helmysigt att träffa henne. Hon är alltid rolig att snacka med =) Så gick vi hem till Martin och kikade på hans nyinförskaffade kissunge. Ett litet oemotståndligt pyre som fortfarande inte vant sig vid allt nytt spännande utan for omkring som en lite tuss.

Imorrn blir det bio med Deja. Into the blue ska vi se. Skoj eftersom jag inte sett henne sen innan hon drog till London. Och på måndag ska jag börja på en jobbsökarkurs. *muttrar* Heltid i en vecka. Gud så skoj.

Förberedelserna för resan går ju framåt sakta men säkert. Har ju börjat ta sprutor. Fått mitt ICA bankkort. Skaffat en ryggsäck. Nästa mål är visumansökan som jag inte lyckats fylla i. Massor lustiga grejer de vill veta. Saker som inte ens jag vet.
Kollade just på backpacking.se och ser att det är 39 dagar tills jag åker. Det är ju inte mycket alls! Ojoj, måste nog speeda på med visumansökan.
Bloggtoppen.se