onsdag, december 28, 2005

Erawan waterfalls



Hittade en artikel om det här fantastiska stället på jordenrunt.nu. Det ligger utanför Bangkok i en nationalpark och det är ett vattenfall i sju etager som sträcker sig två kilometer. Man kan bada i de olika etagen samt bo i en bungalow precis bredvid. Inträde till nationalparken är 20 baht vilket är ca 4 kr och boende kan man få från 250 baht vilket är ca 46 kr per natt. Gissa om jag ska pallra mig dit!

Finns även ett Tiger Monastery som ligger på vägen till vattenfallen som jag också tänkt besöka. Där får man se på en massa övergivna tigrar som munkarna tar hand om samt klappa på dem. Jag menar titta bara! Det här är en tjej vars blogg jag följer, hon är i Thailand just nu. Känner ni för att läsa så är adressen: http://blogs.bootsnall.com/Miss+Nic/

Mycket resgrejer idag, men jag blev så irriterad idag när jag var tvungen att gräva fram bilen två gånger ur snön så jag läste på lite grann för att drömma mig bort.

Etiketter:

Bloggtoppen.se