onsdag, december 28, 2005

Lot noi dai mai

Har hittat en sida där man kan lära sig thai eftersom kursen från biblan hade repor i skivorna. Helt hysteriskt att lyssna på. Sitter här och garvar för mig själv. Gå in på den här adressen och lyssna på nummer 8: http://www.learningthai.com/useful_phrases.html Tryck bara på playtecknet till vänster så säger nån liten thailändare det. Har upprepat det massor gånger och det är lika skoj varje gång. Kommer vara det enda jag kan säga i Thailand sen =P
Har även hittat ett ställe utanför Bangkok där man får kela med tigrar och ta kort med dem =) Det skrivs genast upp på to do-listan.

Idag har jag varit hos morfar och Gullvi i Oxelösund. Riktigt trevligt faktiskt. De blev överlyckliga över att jag skulle åka till Thailand. När jag blir gammal vill jag bli som dem. De är 70+ båda två och senast i november var de iväg i två veckor i Venezuela. De åker iväg utanför Europa minst en gång per år och sen i Europa flera gånger. Man får jämt kort från Egypten, Brasilien, Thailand, Indien, Malaysia, USA och Indonesien. Så det ska vara. Vill inte skrumpna ihop på en gång när jag blir pensionär och bara vara road av bingolotto och promenader med gångstavar för hjärtats skull. Lite hålligång ska det väl ändå va!

Hade för en gångs skull nyåret planerat i förväg. Det gick ju i stöpet, blev dumpad (trots att det var hon som bjöd mig) till förmån av Stockholm. Men huvudstaden har säkert mycket spännande att erbjuda.

Nu ska jag hoppa i säng faktiskt, för imorrn ska jag upp till gymmet =) Har inte varit där sen i fredags. Det var ju stängt lördag-söndag och i måndags fastnade jag på mellandagsrean, trodde jag skulle kunna klara av Tornby på en timme. Ha! Knappast, tog en kvart att köa in till Tornby, sen fick man köa in i affärerna, köa till provrum, köa till kassan, köa till informationsdisken på siba för att få titta på mp3-spelare. Men imorrn ska det svettas =)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förlåt

28/12/05 09:15  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se