onsdag, januari 04, 2006

Liten update

I måndags träffade jag Sofie som släppte bomben att hon och Kristoffer har gjort slut. Hejsan hoppsan! Men hon har ju velat fram och tillbaka så det kanske var bäst så för alla parter. Hon ska iaf bo kvar där tills hon får nytt golv i sin egen lägenhet. Det tycker jag är väldigt snällt av Kristoffer.
Sofie och jag käkade iaf lunch på Burger King och kom fram till att det var äckligt. Hamburgare är överskattade. Sen gick vi till Stadium där jag skulle leta ryggsäck. Det slutade med enorma skrattanfall mitt inne i butiken när vi klättrade för att hänga tillbaka de som hängde högst upp eller när Sofie skulle lägga sin tyngd på väskan för att jag skulle känna hur den satt med tyngd i. Andra tittade lite konfunderat på oss men skoj var det =) Och jisses amalia vilka satans väskor det finns. Vi hittade en stor jäkel som vi kom fram till att vi skulle kunna DELA på om vi skulle flytta utomlands en längre tid. Alltså båda våra garderober skulle få plats i den and then some!
Vi hyrde Kingdom of heaven och kikade på sedan. Den var inte kanonbra, men helt okej som tidsfördriv en måndagseftermiddag. Det är nog sant som de säger, Orlando Bloom har ungefär tre ansiktsuttryck som han byter mellan. Det spelar ingen roll att han är söt det går inte att undvika att lägga märke till det.

Igår kom min syster på surprisevisit och delade ut julklappar. Jag fick en massa bra grejer till mitt framtida kök som jag nu slipper lägga pengar på =) Det var trevligt att ha henne här en sväng =)

Idag har jag faktiskt varit effektiv, eller lite iaf. Har fyllt i och skickat ansökan om Ica bankkort (gratis uttag över hela världen till skillnad från svindyra visa). Varit hos Pongo och skrivit ut mina flygbiljetter. Skrivit ut en ansökan om visum till Thailand. Har dock inte fyllt i hela än utan fick skicka iväg ett mail till ambassaden med lite frågor. Vad gör man om man inte har en guarantor in Thailand?? Och så vill de att man ska skriva adressen man ska befinna sig på under tiden där. Jag har bokat första hotellnatten och sedan är det 53 nätter som jag tänkt sprida ut rätt duktigt över hela Thailand. Hoppas på att få svar snart iaf. Har även fyllt i en ny handlingsplan som jag ska gå till arbetsförmedlingen med på måndag. Bokat om besiktningstiden för bilen eftersom jag sitter på planet till Thailand när det är meningen att jag ska vara där.

Imorgon blir det till att fara till gymmet igen. Gick jättekasst i måndags när jag var tvungen att stressa igenom schemat innan jag skulle träffa Sofie, men igår gick det kanon! Har även börjat jogga lite smått efter varannat pass igen. Gjorde uppehåll ett tag eftersom knät började svullna. Men nu har det gått bra två senaste gångerna (peppar peppar) så jag hoppas kunna öka på det mer och mer.

1 Comments:

Blogger L said...

yes, nu kommenterar jag :O)

5/1/06 21:07  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se