söndag, januari 01, 2006

2006 är här =)

Happy New Year!
Gårdagen var väl allt annat än upphetsande. Firade här hemma med mamsen. Dock var det rätt mysigt tro't eller ej. Käkade middag med oxfilé och potatisgratäng och massor sallad. Till efterrätt vankades det kokosparfait. Kikade på Dr. Phil och mamma fällde några tårar över alla som varit så duktiga och gått ner en massa i vikt. Sen fortsatte kvällen framför tv:n med diskussioner och massa smått och gott. Sedan knatade vi ut för att kika på fyrverkerierna och mamma drog med sig en flaska champagne och plastmuggar. Lyxigt värre. Vi konstaterade båda två att den smakade skit men mamma drack upp den ändå =P Tror jag såg en kille som jag snackat med på haket.com men var inte säker så jag frågade inte.
Satt sedan och kikade på tv ett par timmar till innan jag kröp till sängs. Förra året såg ungefär likadant ut. Då på grund av att personen som skulle ha festen blev sjuk. Men då blev jag alldeles nere och skämdes över att jag inte gjort nåt vettigt. Ärligt talat så brydde jag mig inte så mycket om det i år. Visst hade det varit roligt att vara med vänner, men å andra sidan är inte mamma helt fel. Hon är rätt snäll ändå =)
Den här gången provade jag ett annat nyårslöfte än alla tidigare år. Annars har det alltid varit att jag ska äta mindre och träna mer och gå ner äckligt mycket i vikt. Men för en gångs skull känner jag mig rätt nöjd på den fronten. Tränar rätt duktigt för att egentligen vara född soffpotatis. Var till och med och tränade igår. Idag är det dock stängt =/ I vilket fall som helst kom jag fram till att försöka se lite positivare på livet. Inte falla ner i mörker över minsta skitsak utan försöka ta livet med en klackspark every now and then. Kändes som ett bra löfte. Sen får vi väl se hur det går att hålla det, men försöka ska jag =)
I fredags var jag hos Karin och Martin på tacokväll. Maten var väldigt god och sällskapet trevligt =) Såg på en film som var spännande men väääldigt långdragen. Mystisk kombination men så var det. Så vi såg inte klart den utan slog på simpsons istället, det funkar alltid! Karin hade piercat bröstvårtan samma dag. Har själv varit lite sugen på det men insett att jag är alldeles för feg. Usch vilken smärta! Nej, tungpiercingen får räcka för mig. Färgade förresten håret innan jag åkte dit, så nu är jag brunett igen. Tack och lov!
Bloggtoppen.se