måndag, januari 16, 2006

Request error

Idag började jag på den underbara jobbsökarkursen. Precis samma sak som det jag gick på i höstas. Då tog det två dagar. Den här gången ska de lyckas bre ut samma information över fem dagar. Väldigt engagerande.

Har iaf skickat iväg min visumansökan idag. Tagit kort till nya körkortet. Tränat med Swartz. Köpt böcker på Makalösa böcker. Det blev Sartres Äcklet och Ovidius Konsten att älska. Behövde något för att bryta av från Marian Keyes trenden. Läser för ögonblicket tre skönlitterära böcker samt tre reseguider.

Efter att Deja stressat igång min ångest inför framtiden igen började jag kika i mina gamla universitetskataloger innan jag kom underfund med att de var just gamla. Kanske dags att beställa nya. Överst i högen med mycket överstryket ligger Gbgs universitets katalog. Gick in på deras hemsida och tänkte beställa en ny. Tror du det går? Nejdå, "Request error". Har försökt nu under senaste timmen. Nu har jag tröttnat. Tror jag ska dra med mig Deja till Katedral (vårt gamla gymnasium) och gå upp till syo och stjäla en massa kataloger där.

Såg ju förresten Into the blue med henne i lördags. Hade heltrevligt och filmen var kanon. Blev väldigt sugen på att dyka igen men också något skraj för hajar. Ska till Deja imorgon och kika på En geishas memoarer. Tycker den boken är helt fantastisk så jag tänkte se filmen också och Deja var på!

3 Comments:

Blogger Thérèse said...

Jobbsökarkurser suger, vart ska du resa? Ovidius är bra har jag för mig, läste konsten att älska för bra längesen men då gillade jag den

17/1/06 20:42  
Anonymous Anonym said...

GBG e kul och visst var filmen bra? :p

17/1/06 21:25  
Blogger Lilith said...

lak: Klart du får. Bra, då har man fått ytterligare bra reklam om den. Minns bara att Ruben sa att den var bra :P Och att Ovidius blev landsförvisad pga den.

thérèse: Ja, de suger något alldeles fruktansvärt. Ska iväg till Thailand och eventuellt kringliggande länder. Hur hittade du hit förresten?

18/1/06 20:41  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se