onsdag, december 23, 2009

Välkommen hem!

Travade med alla väskor och påsar från Idas bil fram till mammas dörr. Ringde på upprepade gånger utan att någon kom och öppnade. Till slut ringde jag mamma:
"Jaha, är du redan hemma. Jag är på willys och handlar."
"Erm, ja, jag sitter i trapphuset nu."
Snäll som hon är åkte hon hem och öppnade åt mig men det tog ju sin lilla tid. Så medan jag väntade satt jag i trapphuset och fulsurfade på grannens wifi. Fick mig en trevlig liten julklapp när jag surfade in på GU's hemsida och upptäckte att jag fått VG på förra kursen, Psykosocialt arbete. Kändes rätt gött.

Nu har mamma kommit och släppt in mig så nu sitter jag här bland alla hennes lurvtussar. När hon har handlat klart ska jag stjäla bilen och åka ut till Tornby och köpa de sista klapparna. Efter det ska jag bara ta det lugnt och kanske avnjuta en liten skinkmacka ikväll.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger MissPain said...

myyyys!

24/12/09 11:26  
Blogger Micke said...

Vi verkar aldrig vara i Östergötland samtidigt ;)
Kul att du äntligen närmar dig slutet på pluggandet, hoppas att övergången till "den verkliga världen" går smärtfritt!
Förresten så har jag fått ett nytt jobb, så snart flyttar jag till Jönköping. Take care!

27/12/09 17:04  
Blogger Lilith said...

Jennyfer: Ja, det var det. Har du haft en bra jul?=)

Micke: Haha, nej, alltid på motsatt håll :P Grattis till jobbet i Jönköping! Hoppas det går bra!

28/12/09 12:58  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se