måndag, december 07, 2009

Sorgfri helg

Gah, önskar jag hade haft en kamera, det är så mycket roligare att blogga när man kan lägga upp bilder från det man gjort. Planen är i alla fall att hitta någon lämplig under mellandagsrean, för jag tänker INTE åka till New York utan kamera. Någon måtta får det allt vara!^^ Helgen har varit väldigt trevlig. Ignorerade tentan helt och hållet från torsdag till måndag. Känns i efterhand som ett bra beslut. Fredagen tillbringade jag i soffan på tvshack och streamade lite trevliga serier, bland annat One tree hill där dagens favoritcitat blev: "When I hang up I'm going to kill you. And then your dead body is grounded." Underbart! Håller på att kolla ifatt så jag ligger i fas med den serien, slutade ju kolla efter säsong 5, men nu är det bara några avsnitt kvar av säsong 6 så det tar sig.^^ Visserligen från säsong 5, men grym cover på låten Halleluja:

På kvällen kom Lina och vi tog vägen förbi Hemmakväll där vi hyrde filmen Paris (som var riktigt mysig, men jag ogillar slut som lämnar för mycket åt fantasin) och plockade upp indisk mat. Ytterst behagligt!

Lördagen startades med att jag släpade mig upp och gick till Lundbybadet där jag mötte upp Lina igen. Denna gång för lite afrodans. Mer underhållning än träning tror jag.^^ Halva passet ägnade vi båda åt att titta på instruktören, ta in vad hon sa om rörelserna, bara för att slänga en blick i spegeln och inse att det våra kroppar gjorde inte på något vis liknade det hon gjorde. Men träningsvärken i ryggen som jag fick under söndagen var inte av denna värld, så något gjorde vi förhoppningsvis rätt. Därefter begav jag mig hemåt och preppade för ett besök av Patrik. En salsero med långt lockigt hår som ville prova att ha långt rakt hår. Alltså plockades hårfön, plattång och allsköns produkter fram. Efter mycket mek och jobb hade han till slut rakt hår, men resultatet gav vissa indikationer på att han kanske bör överväga att klippa topparna. Hela håret blev slätt och silkigt förutom sista decimetern som såg ut som utkammad svinto. Han droppade i alla fall av mig hos Daniela som bjöd på tortillas och ventilerade killbekymmer. God mat och trevligt sällskap! Vi pallrade oss sedan till Falken för lite salsa och trots att jag envisas med att dansa i mina för höga klackar så gick det förvånansvärt bra och jag hade jätteroligt!

Söndagen var tänkt att den skulle inledas med att skriva klart tentan, men slopade ganska snart den tanken. Istället blev det en lång skön frukost framför tvshack. Fixade och pysslade lite här hemma innan jag begav mig till Tove för adventsmys. Vi julbakade och åt hela kvällen och satan vilken sockerkoma vi alla hamnade i. Men detta avhjälptes med Mariokart-turneringar. Alldeles för mycket socker i goda vänners lag = grym söndag! Tack Tove!

Etiketter: , , ,

1 Comments:

Blogger D-C said...

Vänner kan vara söta som socker <3

9/12/09 02:45  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se