torsdag, april 16, 2009

Fullt upp och väldigt nöjd med det

Efter att vi tog beslutet att inte lämna in C-uppsatsen nu på onsdag utan istället gå upp med den i september känns allting nu mycket bättre. Då vi har fått in ett undermåligt antal enkäter har vi ännu inte kunnat inleda bearbitnings- och analysdelen av det statistiska underlaget. Därför känns det inte särskilt motiverat att lämna in en halvdan uppsats med undermålig mängd empiri. Visst hade det varit skönt att få det gjort, men å andra sidan lämnar jag hellre in en bra uppsats än en dålig. Så nu är det nya friska tag som gäller, ska ut snart igen och dela ut enkäter.

Igår blev en pluggdag. Eftersom enkätutdelningen blev inställd blev det universitetsbiblioteket med Sofie. En bra grund till metodkapitel samt 74 enkäter införda i SPSS senare kände jag mig nöjd och gick hem. Belöningen blev salsa. Och äntligen har jag kommit över min postsalsacongress-blues. Hade jätteroligt, sknöt att det äntligen släppte. Ett nytt favoritnöje är att bli förd av två killar samtidigt. Väldigt knepigt, men galet roligt!

Dagen inleddes med handledning av uppsatsen följt av ineffektivt arbete av allt annat än pigga uppsatsskrivare.^^ Sedan blev det promenad med David, hem och byta om, promenad till salsan i Lackarebäck, salsalektion i Lackarebäck, hem, duscha, thaimat med Tove, salsalektion på Falken med Daniela. Sistnämnda salsalektion var första för vår grupp. Jag blev positivt överraskad och tror att det kommer bli väldigt roligt!

Nu är jag återigen så trött att ögonen går i kors, men imorgon kommer Deja så jag ska upp och städa och handla innan är tanken.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger D-C said...

Det är skönt att vi har tid, tid att piffla med uppsatsen utan att någon behöver dö för det.

17/4/09 16:24  
Blogger Lilith said...

David: Precis så känner jag med, skönt att det finns tid att lämna in en bra uppsats och inget ihopslängt i sista stund.

22/4/09 11:36  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se