tisdag, mars 24, 2009

Kongress-schema

Det gäller att planera sin tid när man ska gå på en salsakongress för att få ut så mycket som möjligt av den. Under dagarna är det tre block med workshops på förmiddagen, en timmes lunch och ytterligare tre block med workshops på eftermiddagen. I varje block kan man välja mellan 4 olika workshops. Förra året gick jag på alla sex blocken under båda dagarna och var följaktligen så trött att det gjorde ont att dansa under festerna på kvällarna. Så i år har jag lagt upp ett något mildare schema:
Lördag:
10-11 Eddie Torres foot work on2 (eller Partner work on2 med Camila och Fernando)
11.10-12.10 Yamulee Ladie's styling (eller Cha cha partner work med Marcello och Catarina)
12.20-13.20 Eddie Torres Cha cha foot work (eller partner work med Fabian och Nina)
Lunch
14.30-15.30 Osiel Ibañes partner work on1
15.40-16.40 Emily & Junior spin techniques on2 (eller partner work med Edwin Rivera)
16.50-17.50 Tito & Tamara Puerto Rican style foot work on2 (eller salsa seduction med Manuel Mascarell som var en av mina favoritworkshops förra året)

Söndag:
Sovmorgon första blocket.
11.10-12.10 Edwin Rivera men's styling foot work on1
12.20-13.20 Salsa akademien partner work on1
Lunch
14.30-15.30 Edwin Rivera partner work on1
15.40-16.40 Manuel Mascarell kizomba
Ledigt sista blocket.

Då borde jag inte bli lika sliten. För sedan är det ju Oceanen 20-23 imorgon, Preparty 20.30-01.00 på torsdag, kongressfest 20-03 på fredag och lördag samt 20-02 på söndag. Idag ska jag iväg och köpa värktabletter, skavsårsplåster och diverse andra medikamenter. Igår köpte jag även på mig några gainomax att hälla i sig på eftermiddagarna så man orkar stå upp + ingredienser till en sallad som jag tänkte äta till middag lördag- och söndagkväll. Finns inte direkt gott om tid att laga någon mat mellan sista workshopen och festen. Då ska man ju hem och prepareras.^^ Kommer fler nördinlägg i dagarna.
Nu ska jag dock iväg på intervju för att bli kontaktperson.

Etiketter:

4 Comments:

Blogger M. said...

vad kul det låter med salsa :)
hoppas att allt är bra med dig denna dag :)
take care och hoppas att intervjun gick bra :)
kram

24/3/09 14:50  
Blogger M. said...

vad kul det låter med salsa :)
hoppas att allt är bra med dig denna dag :)
take care och hoppas att intervjun gick bra :)
kram

24/3/09 14:51  
Blogger Liindapiinda said...

Hehehe...salsanörderi ut i fingerspetsarna ;)
Hoppas du planerat en veckas ledighet efter den helgen för det hade minsann jag behövt! :P

O ja jag är liiiiite avundsjuk för det låter ganska kul!

25/3/09 09:12  
Blogger Lilith said...

Molly: Salsa är fantastiskt roligt, ger energi och glädje samtidigt som man rör på sig, är helt frälst. Du får prova någon gång. Ha det fint!

Tindralinda: I'm a geek, what can I say?:D Det är vansinnigt kul, du borde också testa nån gång, man behöver inte vara geek för att ha kul med salsan.=)

25/3/09 18:50  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se