lördag, mars 14, 2009

Betonghelvete

Igår hade jag tjejkväll med salsatjejerna. Inför varje gång jag ska ta hem folk så fixar jag något nytt i min lägenhet som jag fortfarande inte är riktigt nöjd med. Så gårdagens projekt var att köpa en ny matta + att borra upp lampan som jag köpte i höstas. Hade till och med varit förutseende nog att låna Annas borrmaskin och varit och köpt borr. Gårdagen började med en tur till gubbdagis, följt av en utflykt med buss till ikea. Busschauförren såg lagom lycklig ut när jag kom släpande på en två meter lång matta till en fullknökad buss.^^ Lyckades utöver mattan även köpa gardiner, 4 skålar och en knivslip. Hem och genast iväg till affären för att handla diverse smått och gott inför kvällen. Väl hemma igen var klockan tre och jag hade gott om tid innan sju när gästerna skulle komma.

Trodde jag! Möblerar om så att bordet står där sängen annars står för att nå upp till taket för att borra. Klättrar upp och börjar borra. När jag hållt så länge att armarna skakar av påfrestningen istället för av vibrationerna så inser jag att jag kommit i runda slängar kanske 1 millimeter. Hm. Fortsätter med många pauser eftersom ställningen med saker ovanför huvudet är lite obekväm och vibrationerna gör att musklerna blir helt sabbade. Efter tre kvart har jag kommit halvvägs, men då har jag så ont i axlarna så jag helt enkelt får lägga ner. Så nu har jag ett stort hål i mitt tak men ingen fin lampa hängande där. Får ta nya krafttag en annan dag när träningsvärken lagt sig.

Till slut var allt fixat, två nya mattor, ny tavla, städat, plockat fram alla tilltugg, tänt alla ljus osv. Var vid detta laget rätt slutpumpad. Men då kom tjejerna och helt plötsligt var det värt allt besvär.

Vi hade en jättetrevlig kväll. Ursprungsidén var att vi skulle ha filmkväll och bara kolla på dansfilmer. Men vi var ju tvungna att se Let's dance när de dansade salsa (vilket de i och för sig inte gjorde särskilt bra) och sedan blev det tjöt resten av kvällen, blandat med salsaklipp på youtube och dans med Andrea som kille. Så filmerna får vänta till en annan gång.
De flesta gick någon gång vid halv ett, ett-tiden. Men Tove fastnade till strax efter 3 innan hon vinglade hem. Hade väldigt trevligt och det lär definitivt bli favorit i repris!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Borra i betong kan vara riktigt segt. Är en stor fördel om man har en bra borr typ Sandvik eller Dormer sen att borrmaskinens slagfunktion är rejäl så att den slår mycket. Sen ska man inte trycka så hårt för då bränner man skären och då är det kört. Hoppas du får upp den där lampan ! *kram*

15/3/09 12:51  
Blogger Lilith said...

Hehe, jag lånade det jag fick tag på.=) Aha, det visste jag inte, jag tryckte nog rätt hårt.^^ Därför jag brände skären med andra ord.^^ Lampan får komma upp när mamma kommer hit med sin borrmaskin i april. Tills dess har jag ett stort hål i taket.:D

18/3/09 16:56  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se