lördag, mars 21, 2009

Bekräfta mig!

Igår när jag var på väg hem från en AW med ett gäng tjejer ifrån klassen och går längs med Ullevigatan får jag syn på en kille i 15-16 års åldern som står på gångbanan och tittar ut mot vägen. Plötsligt ser jag hur han börjar skrika, men då jag har ipoden på hör jag ingenting. Letar snabbt upp pausknappen. "För fan, du kan inte ligga där, skärp dig nu!" Detta skriker han rakt ut mot Ullevigatan. Jag tittar ut på gatan, men ser ingenting. Däremot lägger jag märke till att killen står farligt nära trottoarkanten och att bilarna närmar sig med hög fart. Helt plötsligt rusar killen ut, framför bilarna som kommer, sliter upp någon som ligger på marken och släpar tillbaka henne till trottoaren. Bilarna fick väja hejvilt och förarna såg minst sagt missnöjda ut. Killen ser riktigt upprörd ut och svär högt. Vid det här laget har jag kommit så nära att när de når gångbanan igen passerar jag dem och hör henne säga:
"Jag ville bara se om du faktiskt brydde dig om mig."

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

sorgligt..

22/3/09 16:40  
Blogger D-C said...

Sorgligt men också passionerat på nåt sätt, sånt som man bara ser på film i vanliga fall.

23/3/09 10:57  
Blogger Lilith said...

Lisa: Håller med, och skrämmande.

David: Jo, men frågan är hur konstruktiv den passionen är hos en tonåring. Tror den kan göra mer skada än nytta.

23/3/09 22:52  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se