tisdag, mars 17, 2009

Solglimtar

Vädret driver mig till vansinne, ena dagen börjar våren retas och nästa dag är det snöstorm. Men dagar som denna, då solen skiner in och lyser upp hela min lägenhet kan jag inte låta bli att le trots att jag sitter med ett statistikprogram under näsan. Nu är jag dock klar med vad jag föresatt mig att göra idag, så strax ska jag bege mig ut i solen för en promenad med Ida.

Har börjat umgås med en del nya människor vilket alltid är kul. Och det är skönt när man kan klicka på ett sådant avslappnat sätt. I söndags kväll ringde jag Tove och bjöd över henne på middag och slappishäng eftersom vi båda var sega efter lördagen. Hade jättetrevligt och tjötade bort hela kvällen.
Igår bjöd jag på impuls hit A för scones och te vilket han tackade ja till. Det blev mycket tjöt, lite tv och en del salsa.
Ikväll kommer Linda hit på te och scones (ja, jag bjuder ofta på det, men det är så smidigt!). Henne har jag inte umgåtts på tumanhand med annat än när hon klippte mitt hår för några veckor sedan så det ska bli kul.

Det är på många sätt väldigt bekvämt att umgås med vänner som kan en utan och innan, men jag hade nästan glömt charmen med att lära känna en ny människa och forma en ny vänskap.
Men nu ropar solen på mig! Ha en fin dag i solen!

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger D-C said...

När jag kommit över min träningsvärk, då ska minsann också jag lära känna nån ny människa! Tyckte jag gjorde bra ifrån mig i vintras/början av året då jag lärde känna Tobb och Lina, men nu är det snart dags för nya tag.

23/3/09 10:59  
Blogger Lilith said...

Det låter som en bra idé!=)

23/3/09 23:04  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se