söndag, mars 22, 2009

TUR

Har precis återvänt efter att ha tillbringat dagen på TUR-mässan med Pia. Så vansinnigt inspirerande och frustrerande. Har tagit med mig kilovis med broschyrer om alla möjliga och omöjliga länder. Köpte även två guideböcker:


Vagabond skriver alltid högkvalitativa resguider med mycket bra tips och matnyttig information. Den om Kroatien använda jag och Deja som en bibel när vi öluffade i Kroatien. Dock hade vi lånat den på biblioteket då, men för 49 kr har jag råd med både den och en ny om Grekland.

Vi såg även en resefilm om Kuba som var väldigt inspirerande i all sin gräslighet. Det var en kille från Travelfilm som hade varit i Kuba och filmat, producerat och gjort berättarröst till den. Bilderna var fantastiskt inspirerande och både Pia och jag blev sugna på att åka dit. Men han skulle anlitat någon annan till att vara berättarröst. Sheeeeesh! Göteborgare ut i fingerspetsarna och överartikulerade för att man skulle kunna höra, dock för mycket. Lägger man sedan till alla hans ologiska konstpauser förstår ni varför man önskade att det fanns en mute-knapp. Detta i kombination med att han själv var med i bild i tid och otid, iklädd umbro shorts och gympaskor med vita strumpor i. Men som sagt, filmsekvenserna var jättefina!

Rekommenderar varmt denna mässa. Blir definitivt ett återbesök nästa år om jag är i Sverige då. Pia och jag avslutade dagen med lite glass i solen. Helt underbart, våren är här.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger D-C said...

Låter svinkul, men mindre kul när man inte har några pengar att resa för! Att drömma om nåt som nästan är omöjligt att förverkliga känns trist i längden.

23/3/09 11:00  
Blogger Lilith said...

Men man måste väl ha ett framtidsmål. Du måste ju ge dig själv en examenspresent, varför inte en resa?;)

23/3/09 22:43  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se