söndag, maj 20, 2007

Visne saltare?

Var ju på Rio rio i fredags. Först ångrade jag att jag inte tog med mina nya salsaskor, för Gabriela hade precis fått sina och tog en premiärtur i dem. När jag väl börjat dansa var jag dock glad för mitt beslut. Det visade sig nämligen att dansgolvet lutade (Rio rio är en båt). Och nej, jag var inte full. Till skillnad från ordspråket "Nemo saltat sobrius" så är det inom salsan näst intill raka motsatsen. Man är där för dansens skull, inte alkoholen eller köttmarknaden. Vilket jag tycker är väldigt befriande.
Fruktansvärt jobbigt att dansa när man inte bara ska hålla koll på stegen, vart killen leder en, balansen i snurrarna utan även måste ta med lutning i beräkningen. Inget favoritställe. Men fick prova på linjestil tack vare en kille som tålmodigt ledde mig igenom ett gäng turer. Det var jättekul! Förhoppningsvis kommer han på salsafesten på Falken nästa fredag så man får sig en omgång till.^^

Igår var det ingen salsa, men ikväll är det dags igen. Först lektion och sedan socialdans. Hittills tio timmar den här veckan. Ikväll blir det ytterligare minst två - fem om jag orkar. Premiär för nya skorna dock, så jag lär vara öm i fötterna när jag kommer hem ikväll.

Har för övrigt blivit inbjuden till en viss salsero i Perth, Australien, för salsa, sightseeing och gratis boende på soffa. Don't ask.^^

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Micke said...

I'm back! Du verkar riktigt salsa-biten, finns det inga andra roliga danser? Jag funderar faktiskt på att börja dansa till hösten, men då blir det nog bugg.

PS. Jag undrade först om jag kommit rätt när jag möttes av skönheten på den nya profilbilden...

21/5/07 20:22  
Blogger Lilith said...

Micke: Välkommen tillbaka! Det var allt på tiden. Fått ordning på allt än?
Salsa är en fantastisk dans som är jättespännande att lära sig och människorna på salsascenen är jättetrevliga.
Bugg kan nog också vara skoj, men jag tar en dans i taget.^^
Man tackar, man tackar!

21/5/07 21:16  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se