måndag, maj 07, 2007

Salsa så långt tygen håller

Har nu beställt de där skorna i svart. Kommer förhoppningsvis om två veckor. Ser fram emot det! Sedan kommer ni få höra om skoskav och vrickade anklar.

Lyckades komma sent i lördags trots att jag var ute i så god tid. Tio minuter innan jag skulle åka fick jag nämligen för mig att jag för första gången i mitt liv skulle prova att ha lösögonfransar. Hur svårt kan det vara liksom? Svårare än det ser ut kan jag tala om. Försök att limma fast någonting precis intill din egen ögonfransrad. Du ska lyckas få dit lim, sikta dit hela remsan med ögonfransar och allt detta med dina egna händer framför ögonen. Till slut fick jag dit dem. Men så tittade jag efter och upptäckte att de satt ojämt. Väldigt ojämt. Tittade på klockan. Tittade mig i spegeln. Tittade på klockan igen. Suckade och tog ett djupt andetag innan jag slet bort båda remsorna från ögonlocken. På med lite mascara och ut till vagnen. Men jag gjorde succé ändå, hade ju mina läckra hängselbyxor.^^ Gabriela kände inte ens igen mig.(Och ja, hon stavar med bara ett l.) Men så olik mig var jag väl ändå inte?
Dansade hela natten. Med många olika. Vansinnigt roligt! Daniel Da Silva från Let's Dance var där. Sjukt att se hur duktig han är. Kom i säng fyra på söndagmorgonen.

Söndagen inleddes med att hämta Philip på stationen. Laga mat ihop. Linsgryta med kryddiga korvar, en väldigt god GI-rätt. Har man i sambal oelek, cayennepeppar och vitlök så bränner den rätt bra. Sedan bar det av till salsalektion. Efter lektionen var Philip vänlig nog att ge mig lov att stanna och dansa på socialdansen. Lo bjöd upp Philip och skulle lära honom att dansa. Det var roligt att försöka lära ut. Men det är nog bara att inse att man skulle behöva gå en pedagogikkurs innan man försöker lära ut.^^

Dansade med många olika även denna kväll. Gabriela dök upp efter sin lektion för Adriana och hade med sig två killar från sin kurs. Hon tussade ihop mig med en av dem och det är jag väldigt tacksam för. Han förde som en gud. Normalt är jag gräslig på att snurra och måste hålla i killen för att hålla balansen, släpper han far jag i backen. Igår snurrade jag runt över hela dansgolvet, trots att han släppte mig. Otroligt roligt!

På väg hem hyrde vi dansfilm, Step up, som var riktigt tråkig. En klyscha eller två i en film kan man väl ha överseende med. Men när man kan förutse 75% av allting så blir det lite överdrivet. Blev sent så imorse tog jag sovmorgon och skippade föreläsningen. Lunchade sedan med Kickbox-Anna på en god salladsbar där Ingvar Oldsberg fanns bland inventarierna. Imorgon blir det jobb i Billdal och sedan salsa. Medan Philip har en liten dejt här i Göteborg - spännande! I alla fall någon som har lite action i sitt kärleksliv.^^

Etiketter: ,

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej jag kände igen dig men sjukt snygg var du i allla fall. Puss Johanna

7/5/07 21:45  
Blogger L said...

shit kvinna! du är snygg som få, ditt kärleksliv borde inte ha några som helst problem eftersom insidan motsvarar utsidan :)

7/5/07 22:04  
Blogger Lilith said...

Oj, tack så mycket båda två! Kanske skulle kolla upp det där med rakpermanent^^

7/5/07 22:17  
Blogger D-C said...

Du är lika fin som vanligt Lilith. Tänker inte ge dig mer komplimanger bara för att du är extra iordningjord på bilden, för du är minst lika snygg annars också!
Verkar som att du haft det riktigt bra!
Kram.

7/5/07 22:52  
Blogger Lo said...

wow, det låter som en superbra helg! tänk om man hade fått en dans med da silva! :) hade varit hur coolt som helst! dansade han mycket? o med vem ?
Hälsa Philip! Han är nog inget hopplöst fall, kanske lär sig grundsteget såsmåningom! ;)

8/5/07 19:44  
Anonymous Anonym said...

En sak till: har din blogg dött? Inget nytt på länge. Puss

14/5/07 12:39  
Blogger Lilith said...

David: Och du är lika charmig som vanligt!^^

Lo: Nej, några danser bara, mest bachata. Ingen aning om vilka tjejerna var. Han hälsar tillbaka. Han lärde sig faktiskt ett par av grundstegen häromdagen efter lite tragglande.=)

Johanna: Inte dött. Bara jag som haft lite tidsbrist.^^

14/5/07 22:48  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se