måndag, maj 14, 2007

Fantastisk vecka i goda vänners lag

Intensiv, men fantastisk vecka. Quick recap:
Tisdag: Jobb hela dagen, hem och hämta Philip och iväg till salsalektion som Philip faktiskt deltog i.

Onsdag: Tandläkarbesök för granna slantar och besked om att jag ska operera ut visdomständer i augusti. Två timmar salsa innan det var dags för Stars and bars där jag mötte upp med Philip och hans dejt. Upptäckte hur litet Göteborg är. Markus i min salsagrupp känner tydligen (eller är bekant med?) Tan som jag i och för sig inte längre har kontakt med, men ändå.^^

Torsdag: Galen dag. Patrik var kvar i Helsingborg efter att ha fixat sin brutna näsa för tredje gången. Så det var jag, Philip och Gustav som fick sköta puben. Jag var den enda som jobbat tidigare. Väldigt hektisk, men rolig kväll. Fick blommor av en gäst och en egen liten konsert av ukulele-sextetten som spelat på sittningen innan.

Fredag: Städade puben. Lärde Philip grundstegen i salsa. Gick på bio - Music and lyrics. Tråkig klyschig film.

Lördag: Var på Universeum med min mentorelev. Jättekul, vi tävlade i löpning och rodd. Hon vann båda grenarna. Jag vann dock i bilkörning. Annars hade jag fått skämmas ögonen ur mig.^^ Sedan gick Philip och jag till simhallen där Philip pga tidigare traumatiska upplevelser inte varit på länge. Hur gör man när man flyter? För jag kunde minsann inte lära ut det. Ytterst fascinerande att man inte kan lära ut något som man faktiskt kan. Blev imponerad av honom i alla fall. Ut till David i Kungälv på kvällen för "en kväll i smaklöshetens tecken" som han uttryckte sig. Ett gäng på sex personer som tack vare världens bästa värd hade det mest aptitretande snacksbordet på den här kontinenten. Eurovision är ju inte riktigt min grej, men jag hade ack så trevligt ändå!
Det omtalade snacksbordet

Söndag: Vänner-dvd för hela slanten tills det var dags för Philip att pallra sig hem. Hann hem emellan, fixa lite och dra mig till salsan. Stannade på socialdansen tills de stängde vid elva. Brist på tjejer så jag dansade i princip konstant i fem timmar. Fick beröm av flera för att jag följer så bra. Ju mer jag dansar desto mer vill jag dansa. Gabriela och jag har en tanke om att hinna gå ut fyra gånger den här veckan och dansa. Onsdag på Oceanen, torsdag på Henriksberg, fredag på Rio Rio och söndag på Kåren. Dessutom har jag 2 salsalektioner. Får se hur mycket vi hinner med.^^

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger Lo said...

wow, vilken vecka!! Hoppas jag kan hänga på på någon av salsakvällarna! :)

14/5/07 21:59  
Blogger Lilith said...

Det hoppas jag också, och dra med dig Danuta också om hon har kommit tillbaka från Sthlm någon av dagarna.

14/5/07 22:46  
Blogger D-C said...

Wow, det kallar jag intesivt Lilith, och vad glad jag blir att min strumpa syns på bilden till snackbordet! =)
Kram.

14/5/07 23:01  
Blogger Lilith said...

Det skulle kunna förklara nivån av utmattning ^^ Kul att man kan göra dig glad.=)

14/5/07 23:23  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se