söndag, maj 20, 2007

Gå och skäms en stund

Vad har hänt med Linda Skugge? I likhet med många andra, däribland Silverfisken och Roockstar, är jag förvånad. Kanske till och med förskräckt. Tidigare var hon någon jag respekterade. Hon kämpade och lyckades med det hon föresatte sig. Det är härligt att se en sådan attityd. Inspirerande. Men vad hände? För den här artikeln är näst intill raka motsatsen. Sedan när blev det ett brott att ha stora ambitioner? Varför kan inte Linda unna andra med stora ambitioner att försöka uppnå sin dröm som hon gjorde? Det gör mig lite ledsen. Det innebär att hon inte alls var den inspirerande personen jag trodde. Jag tycker synd om hennes barn. För vem, om inte ens egna föräldrar, ska uppmuntra en att tro på sig själv och sina drömmar? Nej, Linda, gå och skäms en stund.

7 Comments:

Blogger Crowntwig said...

Haha, så ytterst inspirerande.
Mycket salsa i dina inlägg, kul att du satsar mycket på det!
Fint hår på bilden btw :)

20/5/07 13:39  
Anonymous Anonym said...

Jag förlorade respekten för linda skugge för länge sen. Den där artikeln var ju värdelös, men hela hennes blogg var i princip helt värdelös också. All respekt den kvinnan fick förut är long gone.

20/5/07 14:44  
Blogger Lilith said...

Invictus:
Verkligen, hon vet verkligen hur man håller en positiv attityd.
Kul att ha hittat något som känns så bra att man inte vill annat än satsa på det.
Tack.

Lak: Bloggen läste jag bara ett par gånger för den var så tråkig. Massa joll om hennes barn vilket inte riktigt talade till mig. Men hon har ju i alla fall tidigare haft förmåga att skriva uppkäftiga artiklar som får folk att lyfta blicken. Nu blir man nästan mörkrädd av hennes trångsynta artiklar.

20/5/07 15:02  
Blogger Deja said...

vem fan är linda skugge? vad har jag missat? har läst flera bloggar om henne men jag har ingen aning om vem hon är..känns som om jag lever under en sten :(

21/5/07 00:45  
Blogger Lilith said...

Deja: Nu har jag ju förklarat det via Du behöver inte känna som om du lever under en sten. =)

21/5/07 21:18  
Blogger D-C said...

Har nog aldrig varit nåt direkt fan av Skugge. Tycker illa om att hon jämt kastar skit till höger och vänster. Många gånger är det kanske välgrundat, men ofta blir det bara elakt.

22/5/07 13:20  
Blogger Lilith said...

David: Har bara läst ett par av hennes böcker, för flera år sedan. Och jag gillade hennes uppkäftighet. Men när hon började blogga blev jag besviken för det var inte alls vad jag förväntat mig. Och nu har hon tagit steget till direkt dålig.

23/5/07 05:29  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se