måndag, maj 14, 2007

Gårdagens roadkill

Idag hade jag en sådan där riktigt dålig dag. Ingen direkt anledning. Men kände mig ungefär lika läcker som gårdagens roadkill. När jag promenerade till föreläsningen var det dock en kille i en bil som faktiskt saktade in och lutade sig över till passagerarsätet för att kunna följa mig med blicken. Han var dessutom snygg. Sådana ego-boostar behövs vissa mornar. Sträckte lite på ryggen och kände hur ansiktet sprack upp i ett leende. Resten av dagen har varit toppen. Blev bjuden på vegansk buffé på Hagabion av finaste Kickbox-Anna. Gudomligt gott! Sedan for vi hem till henne och umgicks medan hon bakade underbara muffins till sin PPU imorgon. Har haft en toppendag! Resten av veckan ser ut att bli ännu bättre. Föreläsning imorgon och sedan är jag ledig resten av veckan med mängder av salsa inplanerat. Om 23 dagar är det Sweden Rock Festival. Som Sofie dessutom fixat bil till. Behöver du skjuts från Linköping till festivalen tisdagen den 5 juni så är det bara att säga till. Har två lediga platser i bilen. Om 29 dagar åker jag till USA. Och om 65 dagar åker jag till Thailand. Fram tills dess har jag 1001 saker att göra. Ibland är livet fantastiskt! Ber om ursäkt för den drypande livsoptimismen.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Deja said...

skönt att du har börjat blogga masser igen, började bli lite orolig :p Fan vad mycket kul du har på g :D får jag redan nu beställa ett vykort från usa och thailand :P Får pallra mig till msn snart så att vi kan snacka lite, nu är det sådär sent så jg börjar svamla masser...ha det bra / Kram

15/5/07 01:18  
Blogger Lilith said...

Hehe, busy week.^^
Du får påminna mig när jag väl är där ;)
Ja, msn låter toppen! Kram

15/5/07 17:06  

Skicka en kommentar

<< Home

Bloggtoppen.se